/
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

تحریم ها روی صادرات نفت ما اثر نداشته است/ظهور بابک زنجانی ها بعید به نظر می رسد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وضعیت خوب صنعت نفت کشور گفت: با وجودی که یک روز بعد از اینکه ترامپ اعلام کرد از برجام خارج شده است، ما چهارمین قرارداد آی پی سی را هم امضا کردیم و فکر می کنم پنجمین قرارداد هم هم در راه باشد.
کد خبر : ۷۳۴۱

سکینه الماسی در گفتگو بانبض نفت اظهارداشت: با توجه به اینکه اقتصاد ما مبتنی بر صادرات نفت گاز و میعانات است و درآمد ناخالصی برای کشور ما دارد، وزارت نفت یکی از مهم ترین وزارتخانه ها محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به دستاوردهایی که آقای زنگنه در سال گذشته به خصوص در حوزه آی پی سی داشته است، قراردادهای نفتی وارد مذاکرات شده اند و با وجودی که یک روز بعد از اینکه ترامپ اعلام کرد از برجام خارج شده است، ما چهارمین قرارداد آی پی سی را هم امضا کردیم و فکر می کنم پنجمین قرارداد هم هم در راه باشد.

نماینده دیر کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث سیاست خارجی آقای زنگنه در حوزه امور بین الملل خیلی خوب وارد شدند گفت: در خصوص سیاست های کلی که در حوزه نفت بر اساس سند چشم انداز 1404 تعریف شده است و کمیسیون هم تخصصی است و همچنین در حوزه برنامه ششم توسعه جلساتی که ما داشتیم، دوستان نفتی گزارشی را ارائه دادند که تا کجای برنامه پیش رفته اند و نواقصی هم گوشزد شد که از طرف کمیسیون انرژی رفع شد.
وی تصریح کرد: علی رغم آنکه اکنون ترامپ از برجام خارج شده است، هفته گذشته بازدیدی در جزیره خارک داشتیم و جا دارد از مسئولان و عزیزان پایانه های نفتی تقدیر و تشکر کنم.
الماسی خاطرنشان کرد: در پایانه های نفتی خدمات خوبی در زیرساخت ها برای صادرات نفت ایجاد شده است که به روز شده و امکانات خوبی در بحث بارگیری کشتی ها انجام شده است.
وی افزود: همانطور که در دهه اول انقلاب که بلافاصله به جنگ ناخواسته ورود پیدا کردیم، جوانان ما بودند که کشور را اداره کردند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری ودرایتی که ایشان داشتند و اعتمادی که جوانان داشتند کشور را از این وادی و گردابی که بود نجات دادند و اکنون هم با یقین می گویم که این تحریم ها هیچ خللی در اراده و عزم ملی ما ایجاد نمی کند، بلکه وحدت و انسجام ما بیشتر و بیشتر می شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: البته نمی توان گفت که هیچ مشکلی پیش نمی آید ولی با مدیریت و برنامه ریزی شبانه روزی که مدیران در سطح وزارتخانه انجام می دهند انشالله این را هم پشت سر می گذاریم و روزی می آید که شاهد این باشیم که همه مسائل و مشکلات در ایران عزیزمان توسط جوانان به خصوص جوانان و رفع خواهد شد.
وی همچنین حضور زنان را در پست قائم مقام وزیر نفت را اقدام شایسته وزیر نفت برشمرد.

راه برای ورود بابک زنجانی ها بسته است
الماسی در پاسخ به اینکه چقدر فضا برای به وجود آمدن امثال بابک زنجانی و کمک گرفتن از آن ها وجود دارد گفت با توجه به شرایطی که اکنون داریم هیچ ظرفیتی برای آن ها وجود ندارد. البته بابک زنجانی ها در طول تاریخ بوده اند ولی با توجه شرایطی که اکنون در جامعه وجود دارد و آگاهی و بینشی که در وزارت نفت وجود دارد و همه موارد را رصد می شود، بعید می دانم بابک زنجانی هایی پیدا شوند.
وی با بیان اینکه خروج از برجام و بدعهدی ترامپ روی صادرات نفت و میعانات گازی ما تاثیری نداشته باشد خاطرنشان کرد: همه هدف ما این است که اتکایمان به داخل باشد و بتوانیم به جای صادر کردن، صنایع پایین دستی مان را فعال کنیم و از داشته ها، توانمندی ها و ظرفیتهای اقتصادی خودمان استفاده کنیم و اقتصاد را درون زا کنیم.
نماینده دیر و کنگان در مجلس گفت: در مورد کشورهای اروپایی باید حواسمان جمع باشد که تا کجا به تعهداتشان عمل می کنند وامیدوار هستیم شرایط هیچوقت به قبل برنگردد که از آن طریق بابک زنجانی هایی پیدا شوند و دلالی ها و کاسبی ها به وجود بیایند.
وی تاکید کرد: اکنون تیم مذاکره کننده ما در حال مذاکره با کشورهای اروپایی است و اولین جلسه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری از کشورهای دوست و همسایه مثل چین و روسیه شروع شده است و اکنون باید منتظر ماند که مذاکرات به چه سمت و سویی می رود که انشالله نتیجه اش را به بهترین نحو ببینیم.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر