/
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

پیش‎بینی مدیر بریتیش پترولیوم درباره کاهش صادرات نفت ایران

مدیر شرکت بی پی گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه از فروش روزانه نفت ایران خواهد کاست.
کد خبر : ۷۴۱۷

به گزارشنبض نفت راشا تودی اعلام کرد، باب دادلی، مدیر شرکت بی پی گفته است "صادرات نفت ایران ممکن است تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد". این رقم حدود نیمی از میزان متوسط فروش نفت ایران را تشکیل می دهد.

دادلی با بیان این مطلی در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت: "خروج آمریکا از توافق هسته ای بین 300 هزار تا یک میلیون بشکه از فروش روزانه نفت ایران خواهد کاست."
بر اساس اعلام وزارت نفت ایران، میزان صادرات نفت ایران در ماه آوریل و در آستانه اعلام تحریم های جدید دولت آمریکا به رقم بی سابقه 2.617 میلیون بشکه در روز رسید. اما یک ماه قبل از آن، صادرات نفت ایران 1.94 میلیون بشکه در روز بود. بنابراین اگر پیش بینی دادلی درست باشد، ایران تقریبا نیمی از صادرات نفت خود را از دست خواهد داد.
رئیس شرکت بی پی مشخص نکرد که چه کشورهایی تحت فشار تحریم ها خرید نفت خود از ایران را کاهش خواهند داد، اما مشتریان سنتی نفت ایران را کشورهای چین، هند، کره جنوبی و ژاپن تشکیل می دهند که در ماه آوریل 60 درصد نفت ایران را خریداری کردند. چین و هند به تنهایی در ماه آوریل روزانه حدود 1.4 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند.
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته، اگر اروپا به تحریم های آمریکا نپیوندد، فروش نفت ایران از اقدام اخیر آمریکا تاثیری نخواهد پذیرفت.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر