/
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

رشد تولید ناخالص ملی با تداوم روند توسعه صنعت پتروشیمی

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکردهای تاثیرگذار خود می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.
کد خبر : ۷۴۵۷

نبض نفت - محمدمهدی مفتح، با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ما در بخش اقتصادی، صنعت پتروشیمی است، گفت: برای فعال کردن هرچه بیشتر این بخش در اقتصاد کشور به جذب و تزریق سرمایه نیاز داریم و باید حمایت‌های لازم را برای تحقق جهش و توسعه در این صنعت با همگرایی بیشتر محقق کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پتروشیمی، صنعتی پرسود برای سرمایه‌گذاران و بخشی است که می‌تواند اشتغال‌زا باشد. این بخش بدون شک با توسعه هرچه بیشتر به افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که باید از خام‌فروشی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فاصله بگیریم، تصریح کرد: یکی از راه‌های رهایی از خام‌فروشی در صنعت نفت توسعه پتروشیمی در همه ابعاد است.

مفتح به موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی نیز اشاره و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و همچنین استفاده از فناوری‌های مدرن در این بخش نیازی ضروری به نظر می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی در ایران با توجه به حجم تولید و نیز صادرات، صنعتی پرسود برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود و هرچند برخی موانع برای ورود سرمایه در سال‌های اخیر وجود داشته است، اما باید بر این نکته تاکید کرد که پتروشیمی صنعتی جذاب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر