/
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس در گفت و گو با نبض نفت خبر داد:

بنزین و گازوئیل پالایشگاه بندرعباس یورو 4 می شود/انعقاد قرارداد با خارجی ها برای ارتقای تولید نفت کوره

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی پالایشگاه بندرعباس به یورو 4 از مهرماه امسال خبر داد.
کد خبر : ۷۵۳۲

 هاشم نامور درگفت وگو با نبض نفت از تهیه طرحی درباره ارتقای کیفیت نفت کوره تولیدی این پالایشگاه خبر داد که قرارداد آن با خارجی ها بسته شده است. توضیحات بیشتر را در پرسش و پاسخ با وی می خوانید:

پالایشگاه بندرعباس درحال حاضر درچه جایگاهی است و چه سهمی از تولید سوخت کشور را برعهده دارد؟

-ما در پالایشگاه بندرعباس 18 درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می کنیم، اخیرا 4 میلیون لیتر افزایش تولید بنزین در این پالایشگاه داشتیم؛ طرحی هم درمورد ارتقای کیفیت بنزین و ارتقای کیفیت نفت کوره در این پالایشگاه داریم که در حال انجام است و ان شاء ا... تا پایان نیمه اول امسال یا مهر ماه به بهره برداری می رسد و کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی این پالایشگاه به یورو4 می رسد.

با توجه به نکته ای که درباره افزایش تولید بنزین فرمودید؛ میزان تولید پالایشگاه چقدر بود و الان به چه میزانی رسیده است؟

- بنزین تولید پالایشگاه از 8 میلیون لیتر در روز به 12 میلیون لیتر رسیده است.

وضعیت سایر تولیدات پالایشگاه چگونه است و برای متنوع سازی سبد سوخت برنامه ای دارید؟

-ببینید، تولیدات ما معلوم است، گاز مایع است، بنزین، سوخت جت، نفت سفید ، نفت گاز ، نفت کوره، مواد اولیه روغن سازی ها، خوراک اولیه قیرسازی ها و گوگرد است، تولیدات پالایشگاه همین ها است ، منتها ما هم کمیت و هم کیفیت تولیداتمان را داریم افزایش می دهیم.ازجمله طرحی برای ارتقای کیفیت نفت کوره داریم که با شرکتهای خارجی قرارداد بسته ایم و طراحی بنیادی اش را داریم انجام می دهیم و ان شاء ا... بتوانیم با بهره گیری از فاینانس این طرح را نیز به مرحله اجرایی درآوریم و تولید نفت کوره را به کمتر از 10 درصد کاهش دهیم و موجب افزایش سودآوری و تولید فرآورده های سبکتر با ارزش افزوده بیشتر بشود.

تهیه و تولید: حسین بردبار


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر