/
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

به حداقل‎سازی تنش‎ها در فضای کاری وزارت نفت کمک کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که آمریکا و عربستان جنگ نفت را علیه ایران آغاز کرده‌اند، باید در داخل کشور به حداقل‎سازی تنش‎ها در فضای کاری وزارت نفت کمک کنیم، زیرا معتقدم احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است.
کد خبر : ۷۵۳۳

نبض نفت - حسین امیری خامکانی با بیان این‌که با توجه به خروج آمریکا از برجام و مذاکرات میان ایران و کشورهای اروپایی، هم اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت است، گفت: در شرایط حساس کنونی باید سعی کنیم به جای پرداختن به حواشی و موضوع‌هایی که اولویت ندارند، درصدد رفع مشکلات و موانع موجود باشیم تا مسئولان وزارت نفت نیز در کمال آرامش وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: آمریکا و عربستان نفت ایران را هدف قرار داده‌اند؛ در چنین شرایطی نباید خود نیز با طرح مسائلی، فضای کار در دستگاه‌های حساسی همچون وزارت نفت را با مشکل مواجه کنیم و امیدوارم در داخل کشور تمهیداتی اندیشیده شود که این فشار کاهش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تعارض منافعی که امروز بین اتحادیه اروپا و آمریکا ایجاد شده است، اشاره و عنوان کرد: رویکرد بازار نفت بستگی به رفتار دیگر اعضای گروه ۱+۵ دارد، از سوی دیگر باید رفتار کشورهای اروپایی، روسیه و چین را زیر نظر گرفت؛ روسیه و چین ادعای مخالفت با مواضع آمریکا و همکاری با ایران دارند و ما انتظار داریم به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

امیری خامکانی با بیان این‌که آمریکایی‌ها باید پاسخگوی بدعهدی خود نسبت به پیمان‌های بین‌المللی باشند، گفت: با توجه به وضع موجود در بازار جهانی نفت، ایران باید تلاش کند تولید نفت خود را به حداکثر برساند، همچنین از موضوع‌هایی که توسط آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند، نباید نگران بود.

وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا حرف‌های متناقض زیادی مطرح می‌کند، باید توجه داشت نیاز بازار جهانی به نفت ایران بیش از آن است که برخی کشورها تصور می‌کنند.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر