/
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
آژانس بین المللی انرژی:

نیاز به برداشت از ذخایر اضطراری نفت نیست

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد همچنان نیازی به عرضه بین‌المللی هماهنگ از ذخایر نفت به دلیل وقوع توفان هاروی که بخش بزرگی از تاسیسات پالایش و تولید آمریکا را مختل کرده است نمی‌بیند.
کد خبر : ۷۶۰
نبض نفت- این آژانس مستقر در پاریس که سیاست‌های انرژی کشور صنعتی را هماهنگ می‌کند اعلام کرد سرگرم بررسی وضعیت در تگزاس و لوئیزیانا برای برآورد تاثیر توفان بر بازارهای نفت و گاز است و برای این منظور، با مقامات آمریکایی در ارتباط بسیار نزدیکی قرار دارد.

آژانس بین المللی انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون مکانیسم‌های بازار و مساعدت دولتی مناسب بوده و آژانس بین‌المللی انرژی در صورت نیاز آماده اقدام است. سطح بالایی از ذخایر در مناطق آسیب دیده و در آمریکا به طور کلی وجود دارد. این ذخایر با واردات بنزین به منطقه شرق آمریکا کامل شدند و وزارت انرژی آمریکا اقدامات لازم را برای کاهش کمبود نفت خام در تگزاس با فراهم کردن وام‌های نفت خام از ذخایر نفت استراتژیک انجام داده است.

براساس گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا در واکنش به پیامدهای توفان هاروی برداشت ۴.۵ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر نفت استراتژیک را تصویب کرده است که این رقم ۳.۵ میلیون بشکه علاوه بر عرضه یک میلیون بشکه نفتی است که روز پنج شنبه تایید شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر