/
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

ادامه همکاری شرکت آمریکایی در پروژه پارک پتروشیمی قشم/ شرکت‌های خارجی نگران تامین ارز هستند

مدیرعامل منطقه ازاد قشم با بیان اینکه پس از خروج امریکا از برجام هیچ یک از شرکت‌های خارجی قصد ترک همکاری در پروژه‌های مشترک را ندارند، گفت: شرکت آمریکایی- انگلیسی در حال اجرای طرح مطالعات پارک پتروشیمی در قشم است و تنها نگرانی شرکت‌ها تامین ارز مورد نیاز برای ادامه پروژه‌هاست.
کد خبر : ۷۹۷۷

نبض نفت - حمید رضا مومنی درباره تصمیم شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با سازمان منطقه آزاد قشم برای ادامه همکاری پس از خروج امریکا از برجام، اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از برجام هیچ یک از شرکت‌های خارجی طرف قرارداد و همکاری با منطقه آزاد قشم اعلام نکرده‌اند که قصد خروج از پروژه‌ها را دارند.

وی با اشاره به ادامه همکاری با شرکت‌های خارجی گفت: در حال حاضر با یک شرکت ژاپنی در حال شروع یک پروژه هستیم که فاز مطالعاتی آن در دست اجرا است و با همکاری این شرکت طرح جامع این منطقه در حال تهیه و تدوین است که این شرکت ژاپنی همکاری خود را با ما ادامه خواهد داد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: همچنین با یک شرکت ژاپنی دیگر در حال اجرای پروژه محیط زیستی و توانمند سازی جوامع محلی در حوزه اقتصادی هستیم که تا کنون شرکت جایکای ژاپن هم برای ادامه همکاری‌ها در شرایط جدید اظهار نگرانی نکرده است.

مومنی ادامه داد: قرارداد تهیه طرح جامع حمل و نقل منطقه هم با یک شرکت کره‌ای منعقد شده که این شرکت هم برای ادامه کار مشکلی را مطرح نکرده است.

وی با اشاره به ادامه همکاری شرکت خارجی در پروژه پتروشیمی منطقه آزاد قشم گفت: قرارداد بسیار بزرگی با چینی‌ها در پروژه پتروشیمی منعقد کرده‌ایم که احتمالا اواخر خردادماه کلنگ زنی خواهد شد و برای ادامه این پروژه هم مانعی وجود ندارد.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم تاکید کرد: طرح مطالعات پروژه تاسیس پارک پتروشیمی توسط شرکت آمریکایی – انگلیسی در حال انجام است و همکاری‌ها با این شرکت هم روال سابق را طی می‌کند و مشکلی در همکاری‌ها پیش نیامده است.

مومنی تاکید کرد: تنها نگرانی شرکت‌های خارجی بحث انتقال ارز و مباحث مرتبط با ثبت سفارش است و تنها موضوعی که شرکت‌های خارجی دغدغه آن را دارند، بحث  تامین ارز برای ادامه پروژه‌ها است. 

وی ادامه داد: برای رفع نگرانی شرکت‌های خارجی و رفع این مشکل، مذاکراتی با دولت داشته‌ایم و راهکارهای عملیاتی ارایه شده که اجرای این راهکارها در دستور کار قرار دارد هر چند رفع این موضوعات ممکن است زمان بر باشد اما مشکل خاصی برای ادامه پروژه‌ها ایجاد نخواهد کرد.

منبع: ایلنا


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر