/
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

برنامه مصر برای قطع واردات گاز تا پایان سال 2018

طارق الملا وزیر نفت و منابع طبیعی مصر اعلام کرد این کشور تا پایان سال جاری میلادی واردات گاز را متوقف خواهد کرد.
کد خبر : ۸۱۹۶

به گزارش نبض نفت به نقل از العربیه طارق الملا وزیر نفت و منابع طبیعی مصر اعلام کرد این کشور تا پایان سال جاری میلادی واردات گاز را متوقف خواهد کرد.

وی شرط این کار را توسعه و نوسازی تاسیسات و چاه های قدیمی عنوان کرد و گفت: اگر این کار صورت گیرد دیگر نیازمند واردات گاز نیستیم.

وزیر نفت و منابع طبیعی مصر گفت: برای جبران کسری مصرف و تولید نیازمند توسعه اکتشافات ذخایر گازی و افزایش تولید گاز هستیم که این کار در دستور وزارت نفت و منابع طبیعی مصر قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است وزارت نفت مصر طی بیانیه ای اعلام کرده است  از سال 2017 میلادی به دنبال افزایش تولید گاز از منابع مشترک و غیر مشترک خود بوده است که تا کنون نیز موفق به افزایش تولید حدود 1.5 میلیارد فوت مکعب و 17.5 هزار بشکه میعانات گازی از ابتدای پروژه توسعه شده است.

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پیشتر اعلام کرده بود مصر به دنبال افزایش تولید گاز از میدان مشترک با رژیم صهیونیستی است و منابع بانک مرکزی خود را برای این کار اختصاص خواهد داد.

همچنین شرکت ایتالیایی «انی» در سال 2015 میدان گازی جدیدی را در دلتای رودخانه نیل کشف کرد که براین اساس شرکت های انی و بریتیش پترولیوم 50 درصد در منافع اکتشاف این میدان گازی سهیم هستند.

بر اساس این گزارش، حوزه گازی «زهر» بزرگترین حوزه گازی کشف شده در دریای مدیترانه است و می‌تواند تغییر بزرگی در در عرصه انرژی این کشور ایجاد کند. توسعه این حوزه می‌تواند مصر را به یک کشور مستقل در حوزه انرژی تبدیل کند و حتی جایگاه ویژه‌ای در میان صادرکنندگان گازطبیعی جهان ایجاد کند.

واردات نفت و گاز مصر از عربستان و روسیه است. پیشتر، عربستان اصلی‌ترین صادرکننده نفت به مصر بود ولی به دنبال تغییر سیاست های صادراتی این کشور، میزان عرضه نفت عربستان به مصر کاهش یافت و روسیه به سرعت بازار مصر را در دست گرفت.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر