/
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

وزیر نفت باید درباره توتال به مجلس پاسخگو باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضوع لغو یک سویه قرارداد توتال توسط این شرکت گفت: ما در کمیسوین انرژی منتظر هستیم که وزیر نفت در حضور اعضای کمییسیون در این باره توضیح دهد و مسائل را مرتفع کند.
کد خبر : ۸۲۸۳

 علی گلمرادی نماینده ماهشهر، بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نبض نفت گفت: یکی از موضوعاتی که معمولا در قراردادهای بین المللی تفاهم نامه ها معاهده ها شکل می گیرد اخلاق مداری و نگه داشت اسرار فی مابین کشورها است بنابراین  موضوع توتال موضوعی حساس و جدی است .

وی افزود:  در جلساتی که پیش از این وزیر نفت در کمیسیون نفت حضور یافت  مطرح کرد کرد که  درقراردادی که با توتال منعقد شده  همه جوانب در آن  لحاظ شده است  تا چنین روزی که کناره گیری این شرکت نفت مطرح جهان را شاهد بودیم از این جهت با مشکل مواجه نشویم  و اطلاعاتی که مرتبط با ذخایر کشور است لو نرود تا  سو استفاده از آن نشود .
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه شرکت توتال  همکاری عمیق و جدی با کشور قطر دارد و میادین  ما هم با قطر مشترک است این نگرانی وجود دارد.
وی با بیان اینکه با بد عهدی هایی که با دنیای خارج شاهد بودیم بعید  به نظر نمی رسد که آنها این بار هم بد اخلاقی کنند اشاره داشت: آنچه که می تواند نگرانی های ما را کم کند اقداماتی بود ه که عزیزان ما  در وزارت نفت مورد توجه قرار دادند و در قرار دادها لحاظ کرده اند.

گلمرادی یادآور شد: با توجه به اینکه قرارداد توسط وزارت وزارت نفت با این شرکت انجام شده این اطلاعات آن در اختیار وزارت نفت است اما این خواسته به حق و بجای اعضای کمیسیون با توضیحاتی که از جانب آقای زنگنه ارایه خواهد شد مسئولین وزارت نفت این دغدغه  را ببینیم .
وی تاکید کرد: با مباحثی که در جلسه قبلی وزیر نفت مطرح می کردند خیلی امیدوار هستیم ولی ما باید بدانیم که باید در همه موضوعات در قراردادها و تفاهم نامه ها خیلی دقت کنیم.
گلمرادی ایرادداشت:  امروز خیلی کشورها هستند که متاسافنه بدون توجه به جایگاه و شانیت خود تابع و  تسلیم آمریکات هستند و به تبعیت از رفتار بداخلاقانه آمریکا آنها هم تصمیمات غلط می گیرند .
وی گفت: براین اساس ما باید بد بینانه به موضوع نگاه کنیم تا اگر روزی شاهد تحرکات این چنین بودیم شاهد باشیم که به کشور و منافع ملی آسیب وارد نشود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر