/
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

نگرانی اَبَرشرکت های انرژی آمریکا از اقدام های گمرکی ترامپ

نگرانی اَبَرشرکت های انرژی آمریکا از اقدام های گمرکی ترامپ، تلاش شرکت های بزرگ انرژی برای استفاده بیشتر از گاز طبیعی، تصمیم عربستان برای افزایش بی سابقه تولید نفت و اعلام همکاری عراق با اوپک از جمله مهمترین اخبار نفت جهان در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر : ۸۴۷۲

به گزارش نبض نفت از رویترز، برخی شرکت های نفتی بزرگ آمریکا از جمله «اکسون موبیل» و «شورون» از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماههای اخیر برای افزایش تعرفه واردات فولاد، آلومینیوم و برخی محصولات ابراز نگرانی کرده اند.
این ابرشرکت های نفتی در پی اقدام ترامپ، نگران از دست دادن مشتریان بزرگ نفت و گاز خود از جمله چین و اتحادیه اروپا و از بین رفتن ثبات اقتصاد جهانی هستند
«
مایک ورت» مدیرعامل شورون گفت: جنگ های تجاری بر رشد اقتصاد جهانی در آینده تاثیر می گذارد.
«
دارن وودز» مدیرعامل اکسون موبیل نیز گفت: تجارت جهانی با تعرفه های پایین و تجارت آزاد به خوبی پیش می رفت اما با ایجاد تعرفه های وارداتی شما با ریسک از بین رفتن جذابیت برخی پروژه های رو به رو خواهید بود.

**
تهدید اعتصاب 15 روزه کارگران نفت گابن علیه توتال
به گزارش رویترز، اتحادیه کارگران نفت گابن در نامه ای اعلام کرد که اگر تقاضای افزایش دستمزد و دیگر مزایای کارگران توسط شرکت فرانسوی توتال رسیدگی نشود، 15 روز اعتصاب می کنند.
در این نامه که در اختیار رویترز نیز قرار گرفت، اتحادیه کارگری خواستار مزایای جدید، فرصت های ارتقای شغلی و کاهش تعداد کارگران خارجی شده است.
سخنگوی توتال اعلام کرد که با نماینده کارگران درباره راهبرد جدید و تغییرات احتمالی وارد گفت و گو خواهد شد و به نزاع ها خاتمه خواهد داد
توتال روزانه حدود 54 هزار بشکه نفت در گابن که از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، تولید می کند.

**
گاز طبیعی گذرگاهی برای رسیدن به تجدیدپذیرها
به گزارش رویترز، مدیران شرکت های بزرگ انرژی جهان اعلام کردند که گاز طبیعی علاوه بر اینکه گامی برای نزدیک تر شدن به انرژی های تجدیدپذیر است، راه حلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و توقف افزایش دمای هوا به شمار می رود.
«
پاتریک پویان» مدیرعامل توتال فرانسه در کنفرانس جهانی گاز که هفته جاری در واشنگتن برگزار شد، گفت: توجه به گاز طبیعی به عنوان گذرگاهی برای رسیدن به تجدیدپذیرها، ایده ای مطلوب و گاز طبیعی راه حلی برای تغییرات جوی است که به طور علمی نیز اثبات شده است.
«
ریان لنس»، مدیرعامل کونوکوفیلیپس آمریکا در این باره گفت: فکر نمی کنم خطری که فعالیت های تجاری ما را تهدید می کند از بین رفته باشد و افزایش مصرف گاز طبیعی یک راه حل است.
«
سعد شریده الکعبی» مدیرعامل قطر پترولیوم گفت: بشر نیازمند انرژی است، گاز طبیعی باید نه تنها به عنوان گذرگاهی برای رسیدن به تجدیدپذیرها بلکه به عنوان سوخت هدف در نظر گرفته شود

**
تولید نفت عربستان رکورد می زند
رویترز به نقل از یک منبع صنعتی آگاه نوشت که عربستان قصد دارد، در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) تا 11 میلیون بشکه نفت در روز تولید کند که بالاترین رقم در تاریخ این کشور به شمار می رود؛ این میزان در ماه ژوئن (خرداد-تیر) 10 میلیون و 800 هزار بشکه در روز بوده است
اقدام عربستان برای کاهش قیمت های نفت است.
مصرف کنندگان بزرگ این کالا در جهان از جمله چین و هند نیز از افزایش سریع و شدید قیمت ها ابراز نگرانی کردند.

**
عراق به منظور تثبیت قیمت نفت با اوپک همکاری می کند
به گزارش رویترز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو همکاری خواهد کرد تا ثبات قیمت نفت حفظ و از افزایش بیشتر آن جلوگیری شود
به گفته العبادی، هرگونه افزایش قیمت بیشتر از میزان کنونی، منجر به تخریب قیمت های این محصول خواهد شد؛ بالاتر رفتن قیمت ها می تواند نتیجه عکس دهد که این به نفع ما و دیگر کشورهای عضو نیست.

**
سهم نفت در اقتصاد کویت 50 درصد است
رویترز به نقل از خبرگزاری کویت (کونا) نوشت که تولید خالص داخلی این کشور در سه ماه نخست 2018 میلادی 1.6 درصد رشد سالانه تجربه کرد
به گفته این خبرگزاری، سهم نفت در این رشد در مقطع یاد شده 48.4 درصد بوده است؛ این میزان در مدت مشابه پارسال 44.5 درصد گزارش شده بود.

 

منبع:ایرنا

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر