/
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

سهم ۴۹ درصدی شستا در تامین هزینه‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس/با تمام ظرفیت کنار مردم هستیم

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) گفت: شستا در دوره تحریم‌ها با تمام ظرفیت کنار مردم است.
کد خبر : ۸۵۲۳

نبض نفت - مرتضی لطفی در محل شرکت پتروشیمی شرکت پتروشیمی ستاره خلیج فارس، گفت: معمولا شرکت‌ها در دوره تحریم‌ها دچار ریزش نیرو می‌شوند ولی ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که ریزش نیرو نداشته باشیم و تثبیت اشتغال انجام شود. همچنین تلاش می‌کنیم با توجه به تجربه قبلی تحریم‌، توسعه بازارهای بین‌المللی و توسعه صادرات را نیز محقق کنیم. با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این پالایشگاه گفت: ارزش کل سرمایه‌گذاری در این پروژه ۴۰۶۰ میلیون یورو است که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ بالغ بر ۳۹۰۰ میلیون یورو از هزینه‌ها محقق شده است.

مدیرعامل شستا درباره ویژگی‌های این پروژه اظهار داشت: پروژه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز در سه فاز تعریف شده است که امروز فاز دوم آن افتتاح می‌شود و نقش مهمی در خودکفایی بنزین دارد. از سوی دیگر با توجه به تولید محصولات با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ می‌توان پالایشگاه ستاره خلیج فارس را پالایشگاه سبز نامید. همچنین این پالایشگاه نمونه بازر اقتصاد مقاومتی در کشور است.

لطفی در پاسخ به این پرسش که نقش شستا در اجرای این پروژه به چه میزان بوده؟ عنوان کرد: مجموعه شستا و هلدینگ نفت و گاز ما با سهم ۴۹ درصدی، بالاترین سهم را در تامین هزینه‌های اجرای این پروژه برعهده داشت و تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌ها، پرداخت داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اجرای پروژه ستاره خلیج فارس  تاکید ویژه داشت و حضور موثر شستا در این پروژه مرهون تاکیدات و پیگیری‌های وی  بود.

مدیرعامل شستا ادامه داد: شستا در دوره تحریم‌ها با تمام ظرفیت کنار مردم است. معمولا شرکت‌ها در دوره تحریم‌ها دچار ریزش نیرو می‌شوند ولی ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که ریزش نیرو نداشته باشیم و تثبیت اشتغال انجام شود. همچنین تلاش می‌کنیم با توجه به تجربه قبلی تحریم‌، توسعه بازارهای بین‌المللی و توسعه صادرات را نیز محقق کنیم.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر