/
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

سیف به مجلس گزارش داد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از ارایه گزارش رئیس بانک مرکزی درباره اقدام گروه های سه گانه اقتصادی به مجلس خبرداد.
کد خبر : ۸۷۹۹

زهرا سعیدی مبارکه در گفتگو با نبض نفت درباره اقدامات کمیسوین اقتصادی درباره نا بسامانی های بازار ارز و طلا گفت: این کمیسیون هم موضوعات اقتصادی را با جدیت پی گیری می کند. در این رابطه درجلسه کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس بانک مرکزی ، نمایندگان دیوان محاسبات، بخش خصوصی و دستگاه های نظارتی آمارهایی آقای سیف آمارهایی را اعلام کرد. 

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تشکیلات اقتصادی کشور تلاش دارند تا بازار ارز و طلا را ساماندهی کنند خاطرنشان کرد: براساس گزارش رئیس بانک مرکزی تخصیص های ارایه شده کالاهای اساسی با ارز نرخ 4200 تومانی همچنان ارایه می شود ؛ کالاهای ضروری 80 درصد از صادرات غیر نفتی را به خود تخصیص داده و گروه سومی را در برنامه ریزی در نظر گرفته شده که مهمترین بخش آن اجرایی شدن است.
وی اشاره داشت: براساس اعلام آقای سیف قرار است در گروه سوم کالاهای مصرفی 20 درصد صادرات غیر نفتی را قرار شد به خود اختصاص یابد.در خصوص استیضاح وزرت نفت در مجلس اظهارداشت: تقویت تیم اقتصادی دولت نیازی مبرم است جنگ اقتصادی جدی است بنابراین حمایت از تیم اقتصادی دولت لازم است.

زنگنه در چرخه تغییرات دولت

وی در ادامه با اشاره به موضوع استبضاح بیژن نامدار زنگنه اظهارداشت: به شخصه فکر می کنم یک سری تغییرات برای مناسب دولت مهم است از این رو خودم نیز طرح استیضاح را امضا کردم تا تغییرات مثبتی انجام بشود.
سعیدی با بیان اینکه عمده درآمد کشور از نفت و مالیات است و این در حالی است که می توانیم برداشت بهتری از درآمد نفتی داشته باشیم تصریح کرد: با توجه به ارایه طرح استیضاح وزیرت نفت به هیئت رئیسه درمورد رسیدگی به آن در صحن مجلس سخنگوی هیئت رئیسه باید اعلام نظر کند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر