/
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

همکاری نمایندگان ادوار با وزارتخانه ها تخصصی باشد نه رفاقتی

نماینده ادوار پارلمان گفت: بیشتر کسانی که در هیئت مدیره برخی وزارتخانه ها مشغول می شوند از بین افرادی هستند که استیضاح فلان مدیر را امضاء نکرده باشند.
کد خبر : ۸۸۴

به گزارش نبض نفت موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه آنگونه که شایسته باشد از نمایندگان ادوار مجلس در دستگاه های دولتی استفاده نمی شود، اظهارداشت: همکاری نمایندگان سابق مجلس در دستگاه های دولتی بر اساس رفاقت و رابطه داشتن است. 
وی افزود: به نوعی می توان گفت همکاری کردن یک نماینده در یک دستگاه نان قرض دادن به یکدیگر است.
کارشناس اقتصادی حوزه پارلمان خاطرنشان کرد:از برخی نمایندگان با تجربه که می توانند مشاوران خوب و سازنده ای باشند کمتر استفاده می شود. 
وی یادآورشد: به نظر من بیشتر وزارتخانه ها موافق کسانی هستند که غریبه نباشند یعنی اسرار سیستم اداری مخفی بماند و فاش نشود.
ثروتی با اشاره به اینکه حاضر است در دستگاه های مورد نیاز مشاوره رایگان ارایه دهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای تحقق طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی نیاز به تلاش و همکاری بیشتر است بنده حاضرم مشاوره رایگان به دستگاه های مورد نیاز ارایه دهم. بهسازی و اقتصاد امروز نیازمند همکاری و تلاش است و بهتر است که معایب و موفقیت هایمان را به همدیگر بیان کنیم.
گفتنی است در نشست‌های علنی مجلس جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، نمایندگان موافق و مخالف نظرات متعددی درباره وزرا دادند که اظهار نظر نماینده ایذه  مبنی بر استخدام نمایندگان ادواری مجلس در وزارت نفت باعث شد تا واکنش مهندس زنگنه را در برداشته باشد.
بیژن زنگه وزیر نفت در این باره گفت: هر دوره ای که تمام می شود یکی از دغدغه های هیئت رئیسه این است که وزرا به نمایندگان بیکار کار بدهند؛ چکارش کنیم؟ در جامعه ولش کنیم، اگر نماینده نگران شغل آینده باشد هزاران مفسده دیگر درست می شود، آن‌ها را در نظر بگیرید.
وی خاطرنشان کرد: من هم یک تعدادی را به کار گرفتم و چیز مخفیانه ای نیست. حداقل اینقدر عقل سیاسی دارم که نماینده دوره قبل یک شهر که نمی تواند رای برای من جمع کند و به درد من نمی خورد، اما یک مصلحت ملی هم در این مسئله هست که باید لحاظ کرد.

 رو ح ا... فرقانی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر