/
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

رشد ۱۵درصدی تولید پتروشیمی تبریز در ۳ ماه نخست امسال

درفشی گفت: در سه ماه نخست امسال رکورد تولید را زدیم و با افزایش ۵۳ هزار تنی تولید و رشد ۱۵ درصدی، ۲۷۷ میلیارد تومان صادرات داشتیم.
کد خبر : ۸۸۵۸

رشد ۱۵درصدی تولید پتروشیمی تبریز در ۳ ماه نخست امسالبه گزارش نبض نفت، به نقل از  شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نوروززاده،مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز پنجشنبه (۱۴ تیرماه) در حاشیه سی‌امین نشست مدیران عامل صنعت پتروشیمی از پتروشیمی تبریز بازدید کرد و در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های این مجتمع پتروشیمی در بخش‌های مختلف قرار گرفت.

وی در این بازدید با اشاره به اهمیت پتروشیمی تبریز و تاکید بر توان شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی برای داشتن لیسانس، اظهار کرد: به پتروشیمی تبریز پیشنهاد می‌دهم که واحد R&D خود را با مرکز پژوهش‌های فناوری پتروشیمی همراه کند و پروژه‌های عملیاتی را در دست گیرند تا به نتیجه برسد. ایده‌های دانشگاهی را می‌توان با کمک صنعت، عملیاتی و چند پروژه را نهایی کرد و ما نیز هزینه ریسک را می‌پذیریم. شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال داشتن بنگاه نیست، بلکه در صورت به نتیجه رسیدن این واحد ما نیز به هدف می‌رسیم، لذا کمک می‌کنیم و انتظاری نداریم.

معاون وزیر نفت خطاب به مدیرعامل پتروشیمی تبریز تصریح کرد: ایده من این است که جلسه مشترکی با پتروشیمی اراک داشته باشید، مهندسان مشاور در کشور را شناسایی کنید و هر کدام از این مهندسان مشاور هسته اولیه شوند به این ترتیب بین واحد R&D پتروشیمی تبریز و مرکز پژوهش‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارتباط ایجاد شود.

وی با تاکید بر این‌که پتروشیمی تبریز با این کار می‌تواند لیسانس را برای واحدهای کوچک عرضه کند، گفت: ما به شما کمک می‌کنیم این کار را انجام دهید تا لیسانس‌ها جایگاه پیدا کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر این‌که صنعت باید دانش فنی، سرمایه، بازار و خوراک داشته باشد، گفت: شما در پتروشیمی تبریز می‌توانید سه مورد از موارد یادشده را داشته باشید و تنها بازار می‌ماند که این مورد نیز قابل توجه است.

رکوردزنی تولید پتروشیمی تبریز

در ادامه این نشست مشترک، مدیرعامل پتروشیمی تبریز با تاکید بر این‌که در پتروشیمی تبریز یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، گفت: پتروشیمی تبریز در ۳۹۱ هکتار زمین واقع شده که ۱۰۰ هکتار از این مجموعه فضای سبز است، بنابراین یکی از پتروشیمی‌هایی هستیم که بیشترین فضای سبز را دارد.

سیاوش درفشی اظهار کرد: در سال ۹۶، با ۶.۸۸ درصد رشد ۸۷۰ هزار تن محصول پلیمری و غیرپلیمری تولید کردیم که نشان دهنده ۱۰۴.۸ درصد افزایش تولید نسبت به سال پیش از آن است.

وی با تاکید بر این‌که در سه ماه نخست سال ۹۶، ۲۱۷ هزار تن و در سه ماهه اول سال جاری با ۳.۲۸ درصد رشد، ۲۲۴ هزار تن محصول تولید کردیم، گفت: در پتروشیمی تبریز گام‌های موثری در کاهش مصرف انرژی، گاز طبیعی و آب برداشتیم و موفق به دریافت گواهی مربوطه از سازمان استاندارد شدیم، پارسال ۲۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی داشتیم.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به مشکل تامین خوراک نفتا برای این مجتمع با وجود تصویب تخصیص نفتا در قانون، اظهار کرد: اکنون هر چه نفتا دریافت می‌کنیم مصرف می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به فروش محصولات این پتروشیمی به کل کشور، گفت: پارسال ۴۰ درصد از محصولات‌مان را در داخل کشور فروختیم که ۲۰ درصد از این مقدار در تهران توزیع شده است. همچنین به ۳۳ کشور دنیا در آسیا و اروپا صادرات داریم و بازارهایی در آفریقا و استرالیا داشتیم که می‌خواهیم آنها را دائمی کنیم.

درفشی با اشاره به صادرات ۲۱۷ هزار تن محصول پتروشیمی تبریز در سال گذشته، اظهار کرد: صادرات این شرکت پارسال بیش از ۳۰ درصد رشد داشت. در سال ۱۳۹۶، ۱۸۰۱ میلیارد تومان محصول فروختیم که ۲۳۳ هزار تن محصول به ارزش ۸۸۸ میلیارد تومان در داخل عرضه شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال رکورد تولید را زدیم و با افزایش ۵۳ هزار تنی تولید و رشد ۱۵ درصدی، ۲۷۷ میلیارد تومان صادرات داشتیم. با ۳۱.۸۱ درصد رشد نیز ۳۱ هزار تن محصول به ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان در فصل بهار در داخل کشور فروش داشتیم.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر