/
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

معاینه نبض الکامپ بیست و سوم

بسیاری از نمایندگی شرکت های صنعتی حاضر در این نمایشگاه در مواجهه با خبرنگاران "نبض نفت" با توجه به ارتباط تخصصی شان با حوزه های مختلف نفت تولد رسانه ای مستقل در این زمینه را رخدادی مبارک دانستند.
کد خبر : ۸۹

معاینه نبض الکامپ بیست و سوم

به گزارش نبض نفت در روزهای برگزاری مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سالانه کشور درمحل دایمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی پایتخت بیش از 800 شرکت داخلی و خارجی فعال حوزه فناوری اطلاعات آخرین دستاوردهای خود را در حوزه  فناوری های اطلاعاتی، ارتباطات، خدمات، محصولات و کالاهای این بخش در معرض دید عموم گذاشتند که این موضوع با استقبال عموم همراه بود.
سالن "استارت آپ های فناوری اطلاعات " بیست و سومین نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ از جمله پربازدید ترین بخش های نمایشگاه بود که در آن بالغ بر ۴۵۰ کسب و کار نوپا طرح ها و ایده های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بودند. همچنین در سالن دولت الکترونیک آخرین دستاوردهای دولت درخصوص پروژه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات در معرض دید عموم قرار گرفته بود  و مسئولان دولتی از این سالن بازدید داشتند.
در این میان تنی چند از نمایندگان شرکت های مختلف حاضر نمایشگاه طی گفتگو با خبرنگار نبض نفت برخی دغدغه های خود را مطرح کردند.

معاینه نبض الکامپ بیست و سوم

نبض نفت و اهمیت تبیین اهمیت امنیت شبکه های نفتی

خبرنگار نبض نفت با حضور در غرفه "شرکت سایسک" که در حوزه امنیت شبکه ها و آنتی ویروس ها فعالیت دارد با مدیر روابط عمومی این شرکت معتبر در زمینه اهمیت ایمن سازی شبکه ها و به طور خاص شبکه بزرگ نفتی و نقش رسانه های آگاهی بخش در این زمینه گفتگو کرد.
علی قانعی با بیان اینکه طی سالهای اخیر پس از حمله "استاکس نت" به عنوان حمله یک دولت به دولت دیگر بحث امنیت شبکه بسیارداغ شده است گفت: امیدوارم نبض نفت با پرداختن اهمیت این موضوع زمینه پیشرفت بیشتر این بخش را فراهم کند.
وی افزود: ما همکاری خوبی درحوزه نفت و امنیت داریم و رجستر شرکت نفت هستیم اما متاسفانه هنوز بسیاری از شبکه های کشور خطر تهیدات امنیتی در این زمینه را جدی نمی گیرند و حاضر به هزینه کردن در این بخش نیستند.

معاینه نبض الکامپ بیست و سوم

نیازمند حمایت بخش صنعت نفت و صنایع مرتبط هستیم

مهدی موحد مدیر شرکت تولیدی وتمامی صنایع ایران از جمله صنایع بزرگ نیاز مبرم به انرژی دارد با توجه به اهمیت این امر ما سرمایه گذاری در بحث انرژی باتری را با هدف ورود دانش و فناوری روز از خارج به داخل را در این بخش را صورت دادیم.
وی افزود: ما توصیه رهبرمعظم انقلاب مبنی بر "اقتصاد مقاومتی" را شعار اصلی خود قرار دادیم  و با نگاه به این آرمان خودکفایی کامل صنایع داخلی از منابع ذخیره برق خارجی را هدف قراردادیم اما در این راه این صنایع مرتبط از جمله صنعت نفت و جامعه مصرف کننده است که باید از ماحمایت کند و به محصول کیفی تولید شده 

لزوم همراهی رسانه برای پویایی صنعت داخلی
میر عمادی مدیر عامل هژیر صنعت با بیان اینکه محصول عمده شرکت متبوعش تولید  یو پی اس در صنعت آی تی است گفت: آی تی رکن بنیادی در بالا بردن بهره وری در کشور دارد و ما هم قدم های خوبی در این زمینه برداشته ایم  اما در رابطه با تولیدات جانبی مشکلات متفاوتی وجود دارد.
وی افزود:  ما باید اشتغال ایجاد کنیم و با تولید کنندگان  خارجی رقابت داشته باشیم و این مستلزم آن است که ساختارهای خوبی در سیاستهای اقتصادیمان داشته باشیم.

معاینه نبض الکامپ بیست و سوم
میرعمادی با اشاره به اینکه اگر سیاستگذاران بتوانند سیاستهای هم گن خوبی را در این زمینه ایجاد کنند می توانیم بلندی را در زمینه اشتغال برداریم گفت: استعداد تولید زیاد است اما هزینه های تولید بالا است در عین حال ریسک ها و بهره های وام ها نیز انگیزه ها را کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: ایران بازار بزرگی است وسرمایه گذاران خارجی انگیزه های بالایی برای مشارکت داند اما وضعیت وام های داخلی قدری ما را به تامل واداشته است.
گفتنی است در نمایشگاه بیست و سوم طی بازدید خبرنگار نبض نفت نمایندگان و مسئولان بسیاری از شرکتها در غرفه ها خود داوطلب مصاحبه با نبض نفت برای دغدغه هایشان بودند و در گفتگوهای کوتاه و تفصیلی عمده نیازهایشان  را همراهی و حمایت بخش دولتی، کاهش ریسک وام های بانکی و تبلیغ رسانه ای برای اعتماد به کالای ایرانی عنوان می کردند.



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر