/
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
با انتشار محرمانه برای قوای 3 گانه ارائه شد:

برنامه ضد تحریمی مرکز پژوهش های مجلس روی میز دولت

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تدوین برنامه جامع تحریم‌ناپذیری ایران، با عنوان «برنامه فعالانه ضدتحریم» توسط مرکز پژوهش‌های مجلس خبر دادند.
کد خبر : ۸۹۷۳

به گزارش نبض نفت، همزمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه بسته مقابله با نوسانات ارزی از سوی مجلس به دولت خبر داد.

برنامه جامع تحریم‌ناپذیری ایران، به صورت غیرعمومی با همکاری بازوی تحقیقاتی مجلس و کارشناسان خارج از آن در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی تدوین و برای مطالعه در اختیار نمایندگان و قوای سه‌گانه قرار داده شده است. همچنین برای تدوین این بسته از ظرفیت برخی فعالان کسب‌وکارنیز استفاده شده است. بسته مذکور تاکنون هفت بار ویرایش عمده یا جزئی و برای برخی مراجع داخلی و تحقیقاتی ارائه شده و به‌طور مداوم درحال بهبود است. این برنامه در دو زمان بندی 90 تا 120 روزه و 180 تا 210 روزه تدوین شده و شامل بخش‌های متعددی از جمله پولی و بانکی و ارزی، مدیریت جریان نقدینگی و جلوگیری از حملات سفته‌بازانه، مدیریت بهینه ذخایر ارزی، تسهیل انتقال وجوه در فضای بین المللی، کاهش نیاز به استفاده از ارزهای واسط، کالاهای استراتژیک، منابع و مصارف بودجه،‌ انرژی، کسب و کار، تجارت، ساختاری، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای و در نهایت حقوقی است.

بسته مقابله با نوسانات ارزی به دولت رفت

در همین حال محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش راهکارها توسط مجلس به دولت ارائه شد که مسئولان دولتی نیز روی آن نظر دارند و رئوس آن در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی قوا نهایی می‌شود.
وی با بیان این که کمیته ضد تحریم در دولت و مجلس تشکیل شده است، افزود: اگر دولت در اقتصاد پای کار بیاید، همه ظرفیت‌ها در کنار آن خواهد بود به شرط آن که اراده خود را در مأموریت‌ها نشان دهد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مدیریت نقدینگی که به بازارهای طلا و سکه و ارز آسیب زده است، بیان کرد:‌ اصلی‌ترینبحث به سامان دهی تراز‌نامه نظام بانکی بر می‌گردد و پس از آن روش‌های جذب نقدینگی است که باید بتوانیم آن را به سمت اقتصاد مولد، تولید و اشتغال هدایت کنیم
.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر