/
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

پروژه‌هاي زيست‌محيطي، اولويت جديد صنعت نفت در پارس جنوبي

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس بر ضرورت توسعه پايدار پارس جنوبي با محوريت محيط زيست تأكيد و اظهار اميدواري كرد با ورود شركت‌هاي بين‌المللي به كشور، طرح‌هاي جانبي باقيمانده در اين منطقه تا پايان دولت دوازدهم به سرانجام برسد.
کد خبر : ۸۹۸

به گزارش نبض نفت- محمد مشكين‌فام، مديرعامل شركت نفت و گاز پارس صبح امروز (15 شهريورماه 96) در آيين امضاي نخستين قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گاز مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای ٢ و ٣) ميان شرکت ملی نفت، شرکت SofreGaz فرانسه و شرکت سازه ثمین، كاهش آلاينده‌هاي صنعتي در اسناد بالادستي را يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مسؤولين نظام عنوان كرد و گفت: بعد از اجرايي شدن برجام حركت خوبي در وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران شكل گرفته كه امضاي اين قرارداد نتيجه اين تلاش‌ها بوده است.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس با ابراز اميدواري نسبت به اجراي اين طرح در ساير پالايشگاه‌هاي 13گانه پارس جنوبي، كاهش فلرينگ را از دو منظر حائز اهميت دانست و اظهار كرد: رفع آلاينده‌هاي زيست‌محيطي براي حفظ سلامتي مردم و كاركنان مستقر در منطقه عسلويه و تكاليفي كه از بعد جهاني برعهده داريم، لزوم ورود به پروژه كاهش آلاينده‌ها را مشخص مي‌كند.

به گفته مشكين‌فام، 75 درصد آلاینده‌های دنیا توسط 10 کشور تولید می‌شود که در رتبه‌بندي جهاني، ایران رتبه سوم را كسب كرده و در خاورميانه نيز اولين كشور است.

اين مقام مسوول در شركت نفت و گاز پارس با اشاره به مبناي طراحي پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي بر اساس no continue flaring خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط تحريم و عدم همكاري سازنده‌هاي بين‌المللي، تعميرات اين بخش با چالش جدي مواجه شد كه اميدواريم بعد از اجرايي شدن برجام، همكاري مساعدي ميان سازندگان و بهره‌بردار پارس جنوبي (شركت SPGC) صورت بگيرد و مشكلات فلرينگ تا حدودي زيادي حل و فصل شود.

وي ميزان سرمايه‌گذاري در شرکت نفت و گاز پارس را 70 میلیارد دلار عنوان كرد و گفت: این سرمایه‌گذاری در سال‌های پيش رو به 90 میلیارد دلار می‌رسد كه با احتساب 40 ميليون يورو براي پروژه بازیافت و مصرف گاز فلرهای پالايشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی، 12 پالايشگاه باقي‌مانده پارس‌جنوبي نياز به سرمايه‌گذاري 500 میلیون يورويي دارد.

مشکین‌فام به پروژه‌هاي ديگري همچون پساب صنعتي، پالايش محصول جانبي DSO و استفاده از گاز دي‌اكسيد كربن براي تبديل به محصول باارزش واحدهاي پتروشيمي اشاره كرد و افزود: با ورود شركت‌هاي بين‌المللي به كشور اميدواريم طرح‌هاي جانبي باقيمانده در پارس جنوبي تا پايان دولت دوازدهم به سرانجام برسد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنیدt.me/nabzenaftnew

منبع:خبرگزاری نبض نفت

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر