/
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

پالایشگاههای آسیا برای دریافت مطمئن نفت رقابت می کنند

- یک رسانه اندونزی گزارش داد: پالایشگاههای نفت آسیا در پی شدت یافتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین از یکسو و تحریم های احتمالی پیش روی ایران و کاهش صدور نفت این کشور در بازار جهانی، برای دریافت مطمئن این فرآورده در حال رقابت هستند.
کد خبر : ۹۰۳۱

نبض نفت - از 'جاکارتاگلوب'، چین چند روز پیش به عنوان تلافی بخشی از اقدامات آمریکا در جنگ تجاری علیه پکن، بر نفت خام وارداتی این کشور 25 درصد تعرفه گمرکی اعمال کرد.

طبق گزارش این رسانه ها، پکن روزانه 400 هزار بشکه نفت خام از آمریکا وارد می کند که ارزش ماهانه آن یک میلیارد دلار است.

این رسانه منطقه ای در این زمینه گزارش داد: این جنگ تجاری در حالی شدت گرفته که درعین حال واشنگتن تحریم های نفتی علیه ایران را از ماه نوامبر سال جاری(آبان 97) آغاز خواهد کرد.

طبق این گزارش ، این دو موضوع سبب شده تا پالایشگاههای نفت در آسیا با شدت بیشتری برای دریافت این فرآورده با یکدیگر رقابت کنند.

پیشتر برخی مراکز تحقیقاتی اعلام کرده بودند که با توجه به این که کشورهای حوزه جنوب شرق و شرق آسیا مبانی اقتصادی خود را بر اساس تجارت با دیگر کشورها قرار داده اند، این کشورها از این جنگ تجاری و تحریم نفتی ایران کاملا متاثر خواهند شد.

جاکارتاگلوب افزود که اقدامات تلافی جویانه پکن در جنگ تجاری که آمریکا راه انداخته، تاثیرپذیری اقتصادهای منطقه از این بحران را تشدید خواهد کرد .

به نوشته این روزنامه منطقه ای ، ژاپن سومین کشور وارد کننده نفت خام در منطقه نیز از تحریم های نفتی ایران نیز متاثر خواهد شد، زیرا مسئولان نفتی این کشور نسبت به کاهش واردات نفت از ایران به دولت خود هشدار داده اند.

منابع خبری پیشتر در مورد تلاش واشنگتن برای تحریم صادرات نفت ایران، هشدار داده و اظهار داشتند که با وجود افزایش ظرفیت برخی کشورهای تولید کننده نفت، بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی در ماه های آینده همچنان افزایش خواهد یافت.

سنگاپور به عنوان یکی از سکوهای اصلی منطقه جنوب شرق آسیا در حوزه عرضه نفت در منطقه نیز تاکنون رسما دراین زمینه اظهار نظری نکرده است.

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر