/
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

مشکلی برای بخش انرژی ایران پیش نمی‌آید

رئیس جمهوری با اشاره به این‌که در زمینه انرژی، حمل و نقل، کالاهای اساسی و تولید، مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد، گفت: بسیار امیدواریم که روند همکاری اقتصادی ایران با دنیا مثل گذشته ادامه یابد.
کد خبر : ۹۰۹۲

نبض نفت - دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، ۲۳ تیرماه) در پایان نشست سران سه قوه، با اشاره به این‌که قریب به اتفاق کشورها زیر بار قانون داخلی آمریکا نمی‌روند، گفت: در زمینه انرژی، حمل و نقل، کالاهای اساسی و تولید، مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد و همیشه زمانی پیروز شدیم که دولت و مردم در کنار هم بودند.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه اقدام‌های غیرقانونی آمریکا مسئولان و دولت، تماس‌های خوبی با کشورهای مختلف اروپایی، چین و روسیه، کشورهای همسایه و کشورهای مهم آسیایی داشتند و قریب به اتفاق کشورها که حفظ استقلال و حاکمیت برای آنها مهم است، پاسخ‌شان مثبت است، یعنی می‌گویند که ما زیر بار قانون داخلی آمریکا نمی‌رویم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: بسیار امیدواریم که روند تعامل اقتصادی ایران با دنیا مثل گذشته ادامه یابد و البته ما برای مواردی که ممکن است دچار مشکل شویم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در جلسه امروز نیز درباره راهکارهایی که با کمترین هزینه از این مرحله عبور کنیم، بحث و گفت‌وگو کردیم.

روحانی عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که آمریکا بیش از همه در این ماجرای تحریم منزوی است، حاکمان امروز آمریکا، ماجراجویانه و غیرقانونی نه تنها با ملت ایران، بلکه نسبت به ملت‌های دیگر و حتی نسبت به متحدان خود برخورد می‌کنند و شما می‌بینید که مردم متحدترین کشور اروپایی با آمریکا در سفر اخیر ترامپ به انگلیس، چه واکنشی نشان دادند، برخورد مردم در لندن و شهرهای دیگر، به گونه‌ای بود که ناچار شدند مراسم تشریفاتی این سفر را تغییر دهند.

رئیس جمهوری گفت: امروز آمریکا در افکار عمومی دنیا منزوی و در میان مردم ایران نیز از همیشه منزوی‌تر است، زیرا طرح تحریم آمریکا علیه ملت ایران است، اگر این تحریم برای بخش و صنعت خاصی بود، می‌توانستند بهانه‌هایی بیاورند و توجیح‌هایی انجام دهند، اما این تحریم‌ها، تحریمی عام و کور است که بر مردم ایران فشار وارد می‌شود، بنابراین طرح آنها فشار به ملت ایران است.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر