/
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

نخستین واحد گازی نیروگاه غرب کارون امسال وارد مدار می‎شود

سرپرست طرح احداث نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی شرکت متن، پیشرفت واحدهای اول و دوم گازی این نیروگاه را ۸۴ درصد عنوان کرد و گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه امسال به مدار می‎آید.
کد خبر : ۹۱۱۹

به گزارش نبض نفت - مهدی نجاریان در گفت‌وگو با نشریه مشعل اعلام کرد: دومین واحد گازی و واحد بخار نیروگاه نیز سال آینده به بهرهبرداری میرسند.

وی به سهم ۸۵ درصدی تجهیزات ساخت داخل در این پروژه اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکید شرکت ملی نفت ایران برای بالا بردن راندمان و نیاز به اعمال برخی تغییرات در طراحی توربین بخار، شرکت مپنا (پیمانکار) با مشارکت یک شرکت ایتالیایی نسبت به ساخت توربین بخار اقدام کرده است که این توربین مراحل نهایی تست را پشت سر میگذارد.

نجاریان درباره راندمان نیروگاه غرب کارون گفت: براساس قرارداد، راندمان نیروگاه ۴۸ درصد در نظر گرفته شده، اما با تاکید وزیر نفت مبنی بر افزایش راندمان این نیروگاه، شرکت مپنا برنامهریزیهایی کرده تا این راندمان را به ۵۲ درصد برساند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد نیروهای فعال در طرح احداث نیروگاه غرب کارون و تأسیسات جانبی از نیروهای بومی منطقه هستند، یادآور شد: پس از بهرهبرداری از نیروگاه، در صورت وجود برق مازاد، ارسال برق به شبکه سراسری و جبران بخشی از کمبود برق منطقه خوزستان نیز امکان‌پذیر است.

طرح احداث نیروگاه غرب کارون و تأسیسات جانبی، در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و در مجاورت کارخانه گاز و گاز مایع انجیال ۳۲۰۰ اجرا میشود. نیروگاه غرب کارون یک نیروگاه سیکل ترکیبی با توان ۵۰۰ مگاوات به شمار می‌رود که از سوی شرکت مپنا در دست احداث است و برای تأمین برق میدان‌های نفتی غرب کارون شامل آزادگان، یاران، یادآوران، کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ و تلمبه‌خانه غرب کارون، از سوی شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار دارد.

 

منبع:شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر