/
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

بهره مندی بیش از 100 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی تا پایان سال جاری

با تلاش مجموعه شرکت گاز استان کردستان، تا پایان امسال بیش از 100 روستا در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
کد خبر : ۹۱۵۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: در مسیر افزایش زیر ساخت های رفاهی، گازرسانی به روستاهای مرزی به عنوان یکی از برنامه‌های دولت با هدف محرومیت‌زدایی، تامین پایدار انرژی، اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: کردستان به عنوان یکی از مناطق هم‌مرز با کشور عراق، ارتفاعات، دامنه‌ها و رشته کوه‌های متعدد و زمستان‌های سردی دارد، از این رو تأمین سوخت مناطق روستایی این استان به دلیل سردسیر بودن و بارش شدید برف از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول توجه به روستاهای مرزی را یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بیان کرد و گفت: تاکنون 29 شهر استان کردستان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و از مجموع یکهزار و 500 روستای بالای 20 خانوار نیز، گاز به یکهزار و 131 روستا رسیده و روستاهای باقیمانده نیز تا پایان سال 98 از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: سنگی و کوهستانی بودن مسیرهای گازرسانی در این استان، شرایط را برای گازرسانی با چالش روبه‌رو کرده، با این حال تاکنون 86 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و برنامه‌ریزی برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در زمینه اجرای پروژه های گازرسانی روستایی، افزود: استان کردستان یکی از استان های برتر کشور در زمینه گازرسانی به روستاها است که باتوجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاهای استان کردستان این عملکرد بسیار مطلوب است.

فعله گری شرکت گاز استان را یکی از دستگاه های موفق در زمینه خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی روستایی جزو شرکت های برتر کشور است که جای بسی افتخار دارد.

وی از مجموعه مدیران و پرسنل شرکت گاز کردستان قدردانی کرد و افزود: اجرای این همه پروژه در استانی که از لحاظ توپوگرافی و جفرافیایی دارای شرایط ویژه‌‌ای است که با سایر استان‌های دیگر تفاوت اساسی دارد، بدون تلاش شبانه‌روزی پرسنل امکان پذیر نبوده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: به کوری چشم دشمنان، گازرسانی به روستاهای صفر مرزی در حال انجام است و این نشان دهنده توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به توسعه و آبادانی کردستان است.

وی با اشاره به تعهدات شرکت گاز کردستان در گاز رسانی به یک‌هزار و 500 روستا از محل مصوبات بند "ق"، گفت: خوشبختانه با تلاش مجموعه شرکت گاز کردستان تا پایان امسال بیش از 100 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه اکنون یک‌هزار و 131 روستا و 29 شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: با اتمام پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا، آمار روستاهای گازدار استان کردستان در پایان سال 97 به یکهزار و 230 روستا افزایش می یابد.

به گفته وی، استان کردستان از نظر برنامه ریزی گازرسانی به روستاها جلوتر از برنامه های مصوب است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر