/
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

پروژه‌های تامین‌ خوراک مرتبط با بالادست در اولویت قرار دارند

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه روند پیشرفت طرح‌های پتروشیمی گفت: پروژه‌های تامین‌کننده خوراک که با بالادست ارتباط دارند در اولویت قرار گرفته‌اند
کد خبر : ۹۱۶۲

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جلسه بررسی شرایط کنونی طرح‌های صنعت پتروشیمی شامل پیشرفت فیزیکی، چالش‌ها، مشکلات و پیش‌بینی زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری با حضور مرضیه شاهدایی، قائم مقام وزیر نفت، رضا نوروز زاده، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نمایندگانی از طرح‌های در حال اجرا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان طرح‌های GTPP پژوهش و فناوری پتروشیمی، طرح پتروشیمی دماوند، طرح پالایشگاه بیدبلند۲، طرح پالایش پارسیان سپهر، طرح NGL ۳۲۰۰ پتروشیمی بندر امام‌خمینی، طرح NGL ۲۳۰۰ پتروشیمی امیرکبیر و NGL۳۱۰۰ طرح دهلران ضمن ارائه خلاصه گزارشی از میزان پیشرفت و تشریح روند کار، چالش‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

علی‌محمد بساق‌زاده، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این جلسه اظهار کرد: پروژه‌های تامین‌کننده خوراک که با بالادست ارتباط دارند در اولویت قرار گرفته‌اند و نیاز به برگزاری جلسه‌های مشترک بیشتری برای رفع مشکلات خود دارند.

علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری نیز در این جلسه ضمن ارائه روند همکاری‌های این شرکت با ایرلیکویید، گفت: دستاورد این همکاری، تشکیل کنسرسیوم برای پروژه MTPNPC است که سهم شرکت پژوهش و فناوری از لیسانس ۳۴ درصد و در مهندسی پایه ۲۶ درصد تعیین شد. همچنین موضوع تحریم‌های پیش رو بررسی شد تا راهکارهای نحوه گردش مالی و ادامه همکاری پیگیری شود.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت پتروشیمی‌های مرجان، کاوه و بوشهر ارائه داد و از قائم مقام وزیر نفت درخواست کرد خوراک پروژه‌های بالادستی صنعت پتروشیمی تامین شود تا پس از بهره‌برداری بتوانند با حداکثر ظرفیت تولید کنند.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر