/
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

بهره مندی بیش از 95 درصد صنایع استان زنجان از نعمت گاز طبیعی

در حال حاضر بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی در استان زنجان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
کد خبر : ۹۱۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در دیدار با استاندار، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر گازرسانی به 113 روستا با 12هزار و 939 خانوار در دست اجرا است که با اتمام عملیات گازرسانی به این روستاها، میزان برخورداری خانوارهای روستایی استان به 90 درصد می رسد.

موسی احمد لو با اعلام اینکه 492 روستا با 82 هزار و 549 خانوار به شبکه گاز کشور متصل شده اند؛ افزود: هم‌اکنون 77.6 درصد از کل خانوارهای روستایی استان زنجان بهره مند از گاز طبیعی هستند که اگر منابع مالی به خوبی تامین شود؛ ظرفیت لازم برای تامین نیاز استان به گاز طبیعی در بخش های مختلف، مشترکین خانگی؛ صنعتی و عمومی در اسرع وقت؛ فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین با اشاره به وضعیت گازرسانی به روستاهای مصوب سفر سال 1393 ریاست جمهوری؛ از انجام مطالعه، طراحی و گازرسانی به 320 روستا با 39 هزار و 879 خانوار خبر داد و افزود: از این تعداد 265 روستا با 31 هزار و 212 خانوار بهره مند از گاز بوده و 55 روستای باقیمانده نیز با 8 هزار و 667 خانوار در دست اجرا است.

احمدلو اعتبار برآوردی گازرسانی به روستاهای مصوب سفر ریاست جمهوری را 3 هزار میلیارد ریال در قالب اعتبارات بند « ق » تبصره 2 قانون بودجه سال 93 اعلام کرد.

به گفته وی، در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره مندی بیش از 95 درصد صنایع استان از گاز طبیعی؛ تصریح کرد: 11 شهرک صنعتی، 2 ناحیه و 3 محور صنعتی استان از گاز طبیعی برخوردار بوده و از 198 واحد صنعتی که سوخت مایع دریافت می کرده اند؛ تاکنون 85 واحد معادل60 درصد گازسوز شده و 46 واحد دیگر نیز در دست اجرا است.

وی اعلام کرد: با گازرسانی به همه 198 واحد صنعتی که از سوخت مایع استفاده می کرده اند؛ سالانه به طور میانگین نزدیک به 28 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع؛ صرف جویی بعمل می آید.

احمدلو افزود: با وجود فراهم بودن تمامی زیرساخت های لازم و آمادگی کامل شرکت گاز استان در تامین گاز صنایع؛ 67 واحد صنعتی استان هنوز اقدامی برای عقد قرارداد و تامین گاز خود نکرده و همچنان از سوخت مایع استفاده می کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه از اجرای 6 هزار و 186 کیلومتر شبکه گذاری در استان خبر داد و اعلام کرد: نصب بیش از 177 هزار علمک، بهره مندی 296 هزار و 323 مشترک خانگی، 21 هزار و 389 مشترک تجاری و یک هزار و 119 مشترک عمده و صنعتی؛ از دیگر خدمات ارائه شده به مشترکین محترم در استان زنجان است.

این مقام مسئول همچنین از بهره برداری کامل از 40 جایگاه CNG در استان خبر داد و گفت: همه این جایگاه ها علیرغم اینکه برخی از آنها بدهی هایی به شرکت گاز دارند، همچنان فعال هستند و با تامین روزانه نزدیک به 350 هزار مترمکعب سوخت گاز CNG ها در استان، این شرکت درصدد جلب همکاری این جایگاه ها بدون نیاز به تعطیلی است.

وی در پایان، به بدهی بخش های مختلف مصرف کننده به شرکت گاز استان اشاره کرد و افزود: شرکت گاز استان زنجان بیش از 45 میلیارد تومان از بخش صنعتی، بیش از 25 میلیارد تومان از بخش خانگی و 23 میلیارد تومان از بخش تجاری استان طلب دارد که نیازمند همراهی بیشتر مشترکین در وصول این مطالبات است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر