/
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی با گسترش گازرسانی به بخش های خانگی و صنایع

در طول یک سال گذشته، با 1600 کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی و بیش از 880 هزار مورد اشتراک پذیری، یکی از استان های پیشرو کشور در گازرسانی بوده ایم.
کد خبر : ۹۱۶۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال 96 که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با این اقدامات، توانستیم ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی را طی یک سال از حدود 40 درصد به بالای 56 درصد برسانیم که برای یک سال آمار بسیار قابل قبول و نشان از گستردگی عملیات گازرسانی در این استان کوهستانی است.

شیخی ادامه داد: در نتیجه عملکرد سال 96، میزان روستاهای بهره مند از گاز طبیعی به 807 روستا ارتقا یافت.

وی با تاکید بر ادامه و تقویت همان روند در سال 97 و بیشتر شدن حجم عملیات گازرسانی در سال جاری اظهار کرد: هم اکنون گازرسانی به 1000 روستای استان در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارند و شرکت گاز استان، گام های خود را برای بهره مند ساختن 89 درصد خانوار استان از نعمت گاز طبیعی محکم‌تر و استوارتر از قبل برمی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تصریح کرد: طی 4 ماه گذشته با شبکه گذاری 466 کیلومتری، در مجموع خانوار روستایی و شهری بیش از 8 هزار و 500 واحد مسکونی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند .

شیخی به گازرسانی در صنایع هم اشاره کرد و یاد آور شد: هم اکنون 20 شهرک صنعتی و 725 واحد صنعتی و تولیدی انرژی خود را از گاز طبیعی تأمین می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 99 درصد خانوار شهری استان از گاز طبیعی بهره مند هستند، اظهار داشت: گازرسانی به 5 شهر کوچک باقی مانده نیز در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی، هم اکنون 402 هزار و 200 انشعاب در استان نصب شده و 886 هزار مورد اشتراک پذیری صورت گرفته است .

شیخی تصریح کرد: برای گازدار کردن 2 هزار و 800 روستای بالای 20 خانوار روستایی طبق برنامه های دولت متعهد بوده و در تلاشیم؛ اما تامین به موقع اعتبارات، شرایط سخت زمین شناختی منطقه و همکاری دیگر نهادهای خدمات رسان از موانعی هستند که می توان با همکاری و همدلی بیشتر بر آنها غلبه و بر سرعت پروژه های گازرسانی افزود و مردم شایسته این استان مرزی را از نعمات خدادادی و برکات نظام اسلامی بهره مند ساخت.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: گسترش گازرسانی در بخش خانگی و بخش صنایع، دو بال افزایش رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی استان را تشکیل داده اند.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر