/
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

مصرف حدود21 میلیارد متر مکعب گاز در سطح استان اصفهان در سال گذشته

استان اصفهان با توزیع سالانه بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز، رتبه دوم این شاخص را در بین سایر شرکت‌های گاز استانی داراست.
کد خبر : ۹۱۶۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال 96 که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: میزان مصرف گاز استان اصفهان در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۰ میلیارد و 223 میلیون و 950 هزار مترمکعب بوده است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته در بخش مصرف‌کنندگان عمده (مصارف بالای ۱۰۰ مترمکعب بر ساعت) نظیر؛ فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، نیروگاه‌ها، صنایع و ...، ۱۶ میلیارد مترمکعب و در بخش مصرف‌کنندگان جزء (مشترکین بخش‌های خانگی و تجاری که مصارف گاز آنها بین یک تا ۱۰۰ مترمکعب بر ساعت است) بیش از ۴ میلیارد و ۲۶۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان توزیع شد.

به گفته علوی، سال گذشته با توجه به گازرسانی مستمر بویژه در بخش صنعت و همچنین نیروگاه شهید محمد منتظری، توزیع گاز در سطح استان نسبت به سال ۱۳۹۵، حدود ۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه میزان قابل توجهی از گاز دریافتی استان اصفهان در بخش صنعت و تولید به مصرف می‌رسد، تصریح کرد: در واقع، مجموع کل گاز در سطح استان ۳۳ درصد، در نیروگاه‌ها ۲۲ درصد، در صنعت فولاد ۱۹ درصد، در بخش خانگی ۱۲ درصد، در واحدهای تولیدی صنعتی ۶ درصد، در پالایشگاه‌ها 2 درصد، در حمل و نقل عمومی، جایگاه‌های CNG و کشاورزی یک درصد و ۵ درصد باقی‌مانده در بخش های عمومی نظیر مراکز آموزشی، فرهنگی، مذهبی و اماکن و تاسیسات دولتی توزیع و به مصرف می رسد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد از جمعیت استان شامل؛ 99.7 درصد جمعیت شهری و 97.3 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که این مهم به لطف خداوند متعال و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از مهمترین اقدامات این شرکت در سال 96 را کسب تندیس برنزین نخستین جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت بر شمرد و گفت: کسب تندیس زرین و دو لوح تقدیر از سومین جشنواره مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، تمدید گواهینامه های HSE-MS و ISO 50001، کسب رتبه دوم در ارزیابی عملکرد HSE سال ۱۳۹۵ در بین ۳۱ شرکت گاز استانی در اسفند ۹۶، کسب لوح تقدیر از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، کسب لوح تقدیر و تندیس فعال زیست محیطی از سازمان حفاظت از محیط زیست استان ازجمله اقدامت این شرکت در سال گذشته بوده است.

به گفته وی، کسب رتبه سوم در هشتمین دوره مسابقات عملیاتی/ ورزشی امدادگران، عقد تفاهم نامه با معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای توسعه فرهنگ بهداشتی کارکنان و خانواده های آنان، احداث سامانه تصفیه پساب در برخی از ادارات گاز رسانی سطح استان و انجام مانورهای مختلف با کیفیت و گستردگی بیشتر نسبت به سال ۱۳۹۵ از جمله مانور خروج اضطراری در اداره مرکزی، از دیگر اقدامات شرکت گاز استان اصفهان طی سال گذشته محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در ادامه به اجرای عملیات گازرسانی به شهرهای خورو بیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاه ملک از طریق CNG با عنوان طرح مادر و دختر به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های شرکت گاز استان در سال 97 اشاره کرد و گفت: در طرح گازرسانی به چهار شهر کویری استان، گاز در مخزن ویژه‌ فشرده‌سازی و از طریق کامیونت و تریلی به محل مصرف منتقل می شود و در نهایت از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: عملیات گازرسانی به چهار شهر شرقی استان شامل؛ خور، جندق، فرخی و انارک نیز در حال آماده سازی است و افتتاحیه این پروژه ها در قالب یک برنامه جامع قبل از زمستان 97 انجام خواهد شد.

گفتنی است، تاکنون 26 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری، یک هزار و 111 کیلومتر خط انتقال، 933 ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، 53 شهرک صنعتی، 8 هزار و 600 واحد صنعتی و 156 ایستگاه CNG در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده، همین طور با بهره مندی 103 شهر و 1338روستا از نعمت گاز طبیعی، شمار مشترکین گاز این استان از مرز یک میلیون و 745 هزار مشترک گذشته است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر