/
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
یک الف بچه کیست

آیا پای آقازاده ای دیگر در میان است

بدنبال بالا گرفتن انتقادات به ماجرای پالایشگاهی که یک دهم قیمت به فروش رسیده و حکایت تازه ای از واگذاری آن به فردی که یکی از منتقدان از وی با لفظ "یک الف بچه" یاد می کند ناخودآگاه تصویر آقازاده ای دیگر در ذهن متبادر می شود.
کد خبر : ۹۲۷

 

نبض نفت-  موضوع از آنجا آغاز شد که یک نماینده مجلس در جمع خبرنگاران سخن از اولتیماتوم مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به وزارت نفت را برای کلید زدن "تحقیق و تفحص" از پالایشگاه این استان درصورت ختم نشدن پرونده پالایشگاه به نفع مردم به میان آورد.
در اینباره مجمع نمایندگان کرمانشاه این انتقاد را  دارند که  سهم در نظر گرفته شده برای فروش  با مبلغی که بانک فروخته است تناسبی نداشته و این اقدام به آتش زدن سرمایه استان و به تاراج رفتن آن  است.
این نمایندگان معتقدند وقتی که دولت خودش با این قیمت سهام آن را می‏ فروشد و برای بانک هم سودآوری دارد اما در ادامه دولت یک طراحی برای خوراک این پالایشگاه انجام می‏ دهد و آن را زیانده معرفی می‏ کند.
از جمله دلایل دولت برای زیان ده دانستن  پالایشگاه کرمانشاه "بالا بودن قیمت خوراک و از تنزل قیمت فراورده پالایشگاه" است درحالی که منتقدان در واکنش به آن اعلام می کنند "اگر با این دلایل پالایشگاه کرمانشاه با رقم 90 میلیارد تومان زیانده است پس تکلیف پالایشگاه آبادان که بیش از 2700 میلیارد تومان  بدهی و زیاندهی دارد چیست". 
نمایندگان استانی کرمانشاه با انتقاد به رقم واگذاری پالایشگاه اعلام می کنند "پالایشگاهی که در چند سال قبل بیش از هزار و صد میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود و به نرخ امروز بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان بیش از 2400 میلیارد تومان ارزش دارد به قیمت 180 میلیارد تومان عرضه شده و 210 میلیارد تومان فروش رفته است".
منتقدان همچنین به نحوه پرداخت به صورتی که فقط 10 درصد آن پرداخت شده و بقیه مبلغ در 16 قسط و با یک سال تنفس پرداخت شود ایرادداشتند و اعلام کرده اند در حراج اینگونه در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است.
یکی از نمایندگان منتقد سیاست اتخاذ شده برای "پالایشگاه کرمانشاه" با اشاره به نقش تاریخی فرهنگی این پالایشگاه طی یک قرن در استان و اهمیت اقتصادی آن برای کرمانشاه با تعبیر کنایه آمیزی سخن از فروختن این پالایشگاه به "یک الف بچه" به میان می آورد و تاکید دارد به عنوان مدافعین حقوق مردم با پی گیری تحقیق و تفحص از پالایشگاه نهایت تلاش خود را برای احقاق حق ملت خواهیم داشت.
وی می افزاید:  اگر هیئت داوری به نفع نظر وکلای مردم کرمانشاه حکم کند مشکل حل می ‏شود اما اگر رای به نفع مردم نباشد بحث تحقیق و تفحص در دستور کار مجلس قرار می‏ گیرد. 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر