/
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
درخواست جمعی از کارکنان قراردادی مدت معین شاغل در صنعت نفت کشور از وزارت نفت

لحاظ کردن شرایط سنی برای متقاضیان استخدام در وزارت نفت جفا در حق نیروهای قراردادی مدت معین است

تعدادی از کارکنان قراردادی مدت معین شاغل در صنعت نفت کشور با ارسال نامه ‏ای به پایگاه خبری نبض نفت خواستار اصلاح شرایط سنی در آزمون استخدامی وزارت نفت شدند.
کد خبر : ۹۳۷

نبض نفت- در این نامه شاغلان قراردادی مدت معین ضمن ناعادلانه خواندن گذاشتن شرایط سنی 40 سال برای افراد متقاضی در این آزمون خواستار اصلاح این بند شده اند و پیشنهاد داده اند برای رعایت عدالت و استفاده از نیروهای متخصص و باتجربه، قرارداد آنها از یک سال به پنج سال افزایش پیدا کند.

متن درخواست کارکنان قراردادی مدت معین شاغل در صنعت نفت کشور به شرح زیر است:

نیروهای قرارداد مدت معین با سوابق زیاد(اغلب بالای 10 سال) و تحصیلات در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در وزارت نفت و بخش های مختلف فعالیت می کنند که بنا به ضرورت، تخصص و تجربه این نیروها، قراردادهای آنها تمدید می شود و این درحالی است که سن نیروهای کارآزموده مذکور برحسب سابقه و تجربه افزایش یافته است.

در آزمون آتی وزارت نفت محدودیت سنی برای استخدام چهل سال ذکر شده است و عملآ نیروهای با تجربه و متخصص مدت معین به دلیل این محدودیت سنی قادر به شرکت در آزمون نخواهند بود و این نهایت بی انصافی است که افرادی توانمند و باتجربه که بعضاً تا سطح مدیریتی در پروژه های نفتی فعالیت می کنند از استخدام منع شوند. از طرفی مهارت تخصصی و دانش فنی و تجربیات ارزنده این افراد قابل مقایسه با نیروهای جوان و فارغ التحصیل دانشگاه نمی باشد.

پیشنهاد می شود وزارت نفت در خصوص بکارگیری این افراد در استخدام آتی خود تصمیم گیری نمایند و محدودیت سنی را از آزمون آتی(با لحاظ شرکت سابقه)حذف نماید تا زمینه رقابت عادلانه میسر شود یا اینکه نیروهای با سابقه بالای ده سال و تحصیلات کارشناسی را با نظر مقام مسئول سازمان ها و ادارات خدمت آنها "رسمی" نماید یا نهایتآ قراردادهای آنها را از یکسال به 5 سال افزایش دهد تا دغدغه ذهنی و مشکلات اقتصادی آنها کاهش یابد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر