/
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰

تکمیل سد سوم کوهرنگ تا فروردین 99

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از تکمیل سد سوم کوهرنگ تا فروردین 99 خبر داد.
کد خبر : ۹۴۵۷

به گزارش نبض نفت - حجت الاسلام موسوی لارگانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال 97 با پیمانکار برای تکمیل سد سوم کوهرنگ صحبت شده تا دو سال آینده سد را تحویل دهد.

 وی افزود: در صورت تکمیل سد سوم کوهرنگ 200 تا 250 میلیون آب به پشت سد اضافه می‌شود.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان با سرمایه گذاری بیش از 15هزار میلیارد فولاد افزود: برای اجرای این طرح، چند سرمایه گذار خارجی هم اعلام آمادگی کرده اند که درحال بررسی است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به تامین آب شرب اصفهان گفت: با توجه به کاهش بارش ها، این نگرانی وجود دارد که تنها تا هشت ماه دیگر بتوانیم آب شرب را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۲۹۷ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود وجود دارد، در حالی که برای بخش شرب اصفهان و یزد ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز است، ضمن اینکه باغات چندین ساله درخمینی شهر، نجف آباد و فلاورجان نیز در حال خشک شدن هستند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: بی شک اگر آب به اصفهان برگردد بسیاری از مشکلات اقتصادی و گردشگری رفع می‌گردد.

وی در خصوص مسأله ارز نیز بیان کرد: آرزوی دیرینه مسؤولان اقتصادی کشور تک نرخی شدن دلار بود اما زمانی محقق می‌شود که ارزمورد نیاز واردکنندگان را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان گفت: اگر بتوانیم حداکثر دو قیمت در بازار ارزداشته باشیم می‌توانیم تا حدودی بازار را کنترل کنیم، البته باید نظارت بیشتری نیزانجام شود.

منبع:موج

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر