/
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
قاضی پور نماینده شهرستان ارومیه در مجلس؛

قراردادهای خارجی پورسانت، سفر خارجی و فساد به دنبال دارد/ زنگنه برای تولید داخل هیچ کاری نکرد

نادر قاضی پور نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی از برخی قراردادهای وزارت نفت با شرکت های خارجی انتقاد کرد و گفت در حالی که قرارداد با شرکت های داخلی به رونق تولید در کشور و اشتغال جوانان کمک می کند قراردادهای خارجی پورسانت، سفر خارجی و فساد را به دنبال خود دارد.
کد خبر : ۹۷۱

نبض نفت- نادر قاضی پور نماینده شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت گفت جمهوری اسلامی هر روز رشد می کند و قامت می کشد اما یک مشکل اساسی دارد و مشکل اساسی ما این است که از سال 1901 میلادی که اولین چاه نفت در مسجد سلیمان کشف شد تا به امروز حدود 106 می گذرد و در طول این مدت نفت خام تولید می کنیم و خام فروشی می کنیم. قاضی پور افزود: طی این سال ها ما نتوانسته ایم مصرف بنزین خودمان را تولید کنیم. در ایران شرکت های خصوصی و دولتی ساز و کاری پیدا کرده اند و به تکنولوژی های جدیدی دست پیدا کرده اند که خیلی بهتر از اروپایی ها و شرقی ها هستند. قاضی پور که سومین حضور خود در مجلس شورای اسلامی را تجربه می کند ضمن انتقاد از قراردادهای وزارت نفت با شرکت های خارجی گفت: مسئولان وزارت نفت قراردادهایی را با کشورهای خارجی می بندند که اگر این قراردادها با شرکت های داخلی بسته شود هم زودتر به نتیجه می رسد و از طرفی برای کشور ارزان تر تمام می شود. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: خریدها و قراردادهای خارجی معمولاً پورسانت دارد، مسافرت های خارج از کشور دارد، فساد به دنبال دارد و جاسوس دارد اما خرید و قراردادهای داخلی اشتغال جوانان را به دنبال دارد. قاضی پور در خصوص قرارداد پالایشگاه تبریز با شرکت کره ای که در ماه گذشته انعقاد شد نیز گفت: قراردادی که پالایشگاه تبریز با کره‏ای ها بسته و رقم بسیار بالایی هم دارد اگر با شرکت‎های داخلی بسته بود یقیناً موفقیت های آن بیشتر بود. وی تصریح کرد: در حال حاضر در هشتگرد کرج یکی از کارخانه های داخلی بهترین پمپ ها را تولید می کند اما وزارت نفت می رود و از خارج پمپ وارد می کند. آقای زنگنه نفت خوبی استخراج کرد و به قیمت ارزان هم فروخت اما برای تولید داخل هیچ کاری نکرد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی بار دیگر به قرارداد پالایشگاه تبریز با شرکت کره ای اشاره کرد و گفت: به نظر این حقیر قراردادی که پالایشگاه تبریز با کره ای ها بستند کار خوبی نبود. بهتر بود این قرارداد را با خود داخلی ها ببندند. کره جنوبی یک لیتر نفت خام ندارد اما بزرگ ترین پالایشگاه را دارد. کره جنوبی پالایشگاهی به اندازه پالایشگاه تبریز بر روی کشتی درست کرده و روزانه 250 هزار بشکه نفت را پالایش می کند. تبریز و سایر شهرهای ایران صنعت گران ماهری دارند و قطعه سازان ما به ویژه در مشهد در زمان بحران و تحریم نشان دادند که می توانند قطعات مورد نیاز را خودشان تولید کنند.

سیدمسعود حسینی- پایگاه خبری نبض نفت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر