/
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با 8 مجموعه بین المللی همکاری دارد

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: این شرکت با هدف انتقال دانش فنی و بهره گیری از دانش روز جهان، در پسابرجام همکاری های گسترده ای را با هشت شرکت صاحب نام بین المللی آغاز کرده است.
کد خبر : ۹۷۶

نبض نفت- نشریه وزارت نفت (مشعل)، «اسماعیل قنبری» افزود: عمده این شرکت ها از کشورهای اروپایی آلمان، ایتالیا، فرانسه و نروژ آمده اند که می توان به «باسف» آلمان و شرکت های فرانسوی «آی اف پی» و «اکسنز» و همچنین ارتباط با برخی موسسه ها و شرکت های برزیلی و سنگاپوری اشاره کرد.

قنبری اضافه کرد: با چند شرکت مذاکراتی داریم و پیش بینی می کنیم بزودی برخی از آنها به عقد قرارداد نهایی منجر شود که می توان به قرارداد اعطای لیسانس مشترک با شرکت «ایرلیکوئید» فرانسه اشاره کرد.

وی بیان داشت: بنا داریم بزودی پس از ارزیابی چینی‌ها، مذاکرات گسترده ای را در زمینه فناوری های نوین آغاز کنیم. روح همه این مذاکرات، امضای تفاهمنامه و قرارداد و شراکت راهبردی برای بومی سازی دانش فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور است.

وی افزود: پیرو مذاکرات متعدد با شرکت های اکسنز و شرکت آی اف پی فرانسه (شرکت مادر اکسنز) که از پارسال آغاز شد، طرف ها برای همکاری پژوهشی و فناورانه با یکدیگر ابراز علاقه کردند. این مذاکرات به نهایی شدن پیش‌نویس تفاهمنامه ای سه جانبه منجر شد که به امضا رسید.

«ارائه لیسانس مشترک برای فناوری های جدید، همکاری در تولید مواد با فناوری بالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی نظیر کاتالیست‌ها و جاذب‌ها، همکاری در طراحی فرآیند، ساخت کاتالیست، خلق و فروش دانش فنی جدید یا بهبود فرآیندهای موجود، ارایه مشاوره به شرکت های ایرانی و بین المللی، خدمات مهندسی مشترک و آموزش مشترک، تبادل پژوهشگر و دانشجو و همچنین اطلاعات علمی از بخش های این تفاهمنامه است».

وی اضافه کرد: حجم عمده قراردادها، با شرکت های نفتی پتروشیمی صاحب امتیاز و ارائه کننده خدمات ویژه است که به کسب امتیازهایی برای تحقیق و توسعه مشترک با مراکز تحقیق و توسعه داخلی منجر می شود یا آنکه شرکت‌های خارجی را به پذیرفتن مراکز تحقیق و توسعه ایران در شبکه‌های همکاری تحقیقاتی ترغیب می کند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بیان داشت: انتقال فناوری در تحقیق و توسعه فناوری های نوین، هزینه بسیار کمتری نسبت به خریداری محصولات و خدمات این فناوری‌ها پس از رشد و بلوغ فناوری خواهد داشت.

قنبری اضافه کرد: همکاری راهبردی با شرکت ‌های پیشتاز بین المللی در انتقال فناوری، به این معناست که فاصله و شکاف در فناوری بومی، با جست‌ وجو برای یافتن فناوری پرکننده تامین شود.

در پی آغاز اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) از دی ماه 1394 بسیاری از ارتباط ها با شرکت های خارجی از سر گرفته شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر