/
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

تحقق ۱۰۱ درصدی تولید نفت مارون در بهار امسال

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون عملکرد ۳ ماه نخست امسال این شرکت را تشریح کرد.
کد خبر : ۹۸۱۳

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، جهانگیر پورهنگ گفت: با تولید روزانه بیش از ۵۶۳ هزار بشکه نفت خام، میانگین تولید این شرکت در فصل بهار بیش از ۱۰۱ درصد تحقق یافت.

وی افزود: در دوره مورد بررسی، روزانه ۶۰ هزار و ۶۶۸ بشکه پساب حاصل از فرآیند نمکزدایی به چاههای دفعی تزریق شد که به عبارتی میتوان گفت این کمیت، معادل ۹۹ درصد این پسابها بوده و اقدامی در مسیر صیانت از محیط زیست است.

پورهنگ به استحصال نفت با استفاده از دستگاههای تفکیکگر و فرآورش سیار نفت اشاره و اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، با استفاده از سیستم MOS و MOT، هزار و ۴۷۵ بشکه نفت استحصال و به چرخه تولید بازگردانده شد.

مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون به همکاری سازندگان داخلی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز اشاره و تصریح کرد: با توجه به ۸۴ مورد درخواست، هزار و ۱۷۹ قطعه مورد نیاز تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی، با هزینهای بیش از ۸ میلیارد ریال ساخته شد.

وی درباره مهم‌ترین اقدام به منظور حفاظت از خطوط لوله انتقالی و تأسیسات شرکت گفت: در بخش بازرسی فنی و خوردگی فلزات در مدت یادشده، ۱۲هزار و ۵۰۷ موضع از تسهیلات سرچاهی، خطوط لوله، لولهکشیهای فرآیندی کارخانهها، شیرگاهها و مخازن، ضخامت‌سنجی شد که در مقایسه با ۷ هزار و ۴۲۳ موضع ضخامت‌سنجی شده در مدت مشابه سال گذشته، ۶۸,۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون، تولید صیانتی نفت خام با رعایت الزامات زیست محیطی را وظیفه اصلی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون دانست و ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال، با وجود تداوم گرمای هوا و شرایط خاص اقتصادی، تولید طبق برنامه و حتی فراتر از آن تحقق یابد.



 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر