/
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

بازار نفت به شدت با کمبود عرضه روبرو می شود

انتظار تثبیت قیمت نفت تا سال آینده، روبرو شدن بازار نفت با کمبود عرضه، افزایش واردات نفت چین و تحریم های ضدایرانی آمریکا نباید عرضه انرژی ژاپن را مختل کند، مهمترین اخبار جهان نفت در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر : ۹۸۳۹

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، «میشل دلا» رئیس مرکز تحقیقات انرژی گلدمن ساکس معتقد است با توجه به تقاضای رو به افزایش کشورهای مصرف کننده نفت و مصرف بسیار سریع ذخایر نفت جهان، بازار این محصول به شدت با کمبود عرضه روبرو خواهد شد.

این موسسه اواسط ماه ژوئیه (تیرماه) پیش بینی کرده بود که قیمت نفت امسال به 80 دلار برسد البته این امر اواخر 2018 محقق خواهد شد.

به گفته دلا، با توجه به بحران های موجود در کشورهای تولیدکننده نفت از جمله ونزوئلا، کاهش عرضه نفت امری متحمل است.

انتظار تثبیت قیمت نفت تا سال آینده

به گزارش رویترز، تحقیقات 44 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می دهد که قیمت نفت در سال جاری و آینده میلادی با توجه به تلاش آمریکا و اوپک برای افزایش تولید نفت و جبران کاهش عرضه از سوی برخی کشورهای آسیایی ثابت می ماند.

این محققان پیش بینی می کنند که قیمت شاخص نفت برنت در سال 2018 و 2019 میلادی به میانگین 72 دلار و 87 سنت و قیمت شاخص نفت خام آمریکا به 67 دلار و 32 سنت برسد و از نیمه دوم 2018 میلادی ثابت بماند.

تحریم های ضدایرانی آمریکا نباید عرضه انرژی ژاپن را مختل کند

به گزارش نشریه پلاتس، «هیروشیگو سکو» وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن درباره مذاکرات هفته گذشته این کشور و آمریکا گفت: عرضه انرژی ژاپن نباید تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گیرد.

وی گفت: در دور دوم مذاکرات در آمریکا، طرف ژاپنی بر این اصل اولیه تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا نباید بر عرضه انرژی ژاپن تاثیر بگذارد یا فعالیت‌های شرکت‌های ژاپنی را مختل کند.

پیش از این، مسئولان این وزارتخانه اعلام کرده بودند که اخذ معافیت زودهنگام از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، یکی از مهمترین اولویت‌ها برای امنیت انرژی ژاپن است.

واردات نفت چین افزایش یافت

به گزارش رویترز، آمار رسیده از اداره کل گمرک چین نشان می دهد که واردات نفت این کشور در ماه ژوئیه (تیرماه) با دو ماه کاهش متوالی، اندکی افزایش یافت اما این میزان به علت کاهش تقاضا از سوی پالایشگاه های مستقل همچنان در سطح پایینی از سال جاری میلادی قرار دارد.

میزان واردات نفت چین در این مقطع به هشت میلیون و 480 هزار بشکه در روز رسید.

این میزان در مدت مشابه پارسال هشت میلیون و 180 هزار بشکه در روز و در ماه ژوئن هشت میلیون و 360 هزار بشکه در روز بوده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر