/
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

سود غول نفتی روسیه سه‌برابر شد

سود خالص روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، به مدد تولید و قیمت‌های بالاتر در سه ماهه دوم امسال بیش از سه برابر شد.
کد خبر : ۹۸۴۶

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، روس‌نفت اعلام کرد درآمد این شرکت در سه ماهه دوم ۲.۰۷ تریلیون روبل بود که ۴۸ درصد رشد سالانه داشت.

درآمد ناخالص روس‌نفت در سه ماهه دوم امسال ۶۵۶ میلیارد روبل بود که ۸۵ درصد رشد سالانه داشت.

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در بیانیه ای اعلام کرد عملکرد مالی سه ماهه دوم منعکس کننده تلاشهای مدیریت برای بهبود بهره وری شرکت بوده است.

از زمانی که سچین در سال ۲۰۱۲ مدیریت روس‌نفت را برعهده گرفته است، این شرکت خریدهای بزرگی در روسیه و خارج انجام داده که شامل خرید ۵۵ میلیارد دلاری شرکت TNK-BP در سال ۲۰۱۳ بوده است. این قرارداد روس‌نفت را به بزرگترین شرکت نفتی به ثبت رسیده جهان از نظر میزان تولید تبدیل کرد.

روس‌نفت همچنین روز سه شنبه اعلام کرد که ونزوئلا ۳.۶ میلیارد دلار در سه ماهه دوم امسال به این شرکت بدهکار بوده که در مقایسه با ۴ میلیارد دلار در پایان سه ماهه اول، کاهش داشت.

این شرکت اعلام کرد تولید روزانه‌اش در سه ماهه دوم ۰.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده و به ۴.۶ میلیون بشکه رسیده و این شرکت از ظرفیت افزایش تولید نفت به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه سوم برخوردار است. روس‌نفت همچنین اعلام کرد می‌تواند تا پایان امسال تولید نفت خود را از سطح توافق شده تحت توافق محدودیت عرضه میان کشورهای اوپک و غیراوپک، ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه ماه گذشته اعلام کرد روسیه قصد دارد تولید خود را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز در ژوییه افزایش دهد.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر