/
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

اختلاف در دولت چین در پی جنگ تجاری با آمریکا

به گفته دو منبع که با موضوعات مطرح شده در حلقه رهبری حزب کمونیست چین آشنا هستند، سطوح بالایی از حکومت نسبت به اقدام‌های انجام شده در زمینه جنگ تجاری با آمریکا واکنش شدیدی نشان داده‌اند.
کد خبر : ۹۸۷۸

 به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری یورو نیوز، نبرد تجاری روزافزون با ایالات متحده باعث اختلاف و دودسته‌گی در حزب کمونیست چین شده است و برخی منتقدان معتقدند که موضع ناسیونالیستی و افراطی این کشور آمریکا را در مواضع خود سفت و سخت‌تر کرده است. این خبر را چهار منبع نزدیک به دولت چین دادند.

«شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین، همچنان محکم به قدرت چنگ زده است، اما موجی غیرمعمول از انتقادات درباره سیاست های اقتصادی و شیوه مدیریت نبرد تجاری فعلی باعث پدیدار شدن شکاف‌هایی جدی در بدنه حزب کمونیست حاکم بر کشور شده است.

به گفته دو منبع که با موضوعات مطرح شده در حلقه رهبری حزب آشنا هستند، سطوح بالایی از حکومت- احتمالا «وانگ هونینگ»، معاون شی جین‌پینگ و استراتژیست او- نسبت به اقدام‌های انجام شده در این زمینه واکنش شدیدی نشان داده‌اند.

یک استاد برجسته و نام‌آشنای دانشگاه که نظراتش به مذاق شماری از اعضای حزب خوش آمده بود، به‌خاطر دیدگاه‌هایش درباره قدرت کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

یکی از منابع که روابطی در رهبری چین و برنامه پروپاگاندای این کشور دارد، گفت: «وانگ هانینگ برای رهبری غلط پروپاگاندای کشور و تبلیغات زیاد و غلوآمیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

سخنگوی دفتر حزب به درخواست یورونیوز برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداد.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر