/
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

ظرفیت تولید فولاد را به بیش از 31 میلیون تن می‌رسانیم

در نظر داریم که امسال ظرفیت تولید فولاد کشور را به بیش از 31 میلیون تن برسانیم.
کد خبر : ۹۹۹۹

نبض نفت -  رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در نشست خبری گفت: در چهار سال گذشته بیش از پنج میلیارد دلار پروژه در بخش معدن در صنایع معدنی کشور افتتاح شده است که دو میلیارد و 300 میلیون دلار آن در سال 96 به انجام رسید.

کرباسیان ادامه داد:‌ از ابتدای سال تا به امروز تولید فولاد خام با 15 درصد رشد گندله با رشد 41 درصد، شمش 11 درصد، کاتد مس 60 درصد رشد داشته است و در مجموع صادرات فولاد در این مدت 13 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تحریم‌های یکطرفه اعمال شده از سوی آمریکا علیه کشورمان گفت: بخش معدن و صنایع معدنی کمترین آسیب‌ها را از این تحریم‌ها متاثر شده‌اند زیرا مواد اولیه و گاز مورد نیاز از داخل کشور تامین می‌شود و بیشتر تکنولوژی در کشور برون‌سازی شده است به همین جهت نگرانی‌ در این بخش برای اعمال تحریم‌ها نداریم.

وی ادامه داد: ما توانستیم سال گذشته 270 هزار کیلومتر عملیات اکتشافی انجام دهیم ضمن آنکه با 10 میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی توانستیم 22 درصد از مجموع صادرات کشور را به خود اختصاص بدهیم که این یک رکورد تاریخی است. همچنین در نظر داریم که امسال ظرفیت تولید فولاد کشور را به بیش از 31 میلیون تن برسانیم.

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر