/
۰۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۴:۱۴

چرا پتروشیمی آبادان زیان‌ده شد؟ تشریح وضعیت عملیاتی و چشم‌انداز آینده

شرکت پتروشیمی آبادان ضمن تشریح دلایل افت تولید و افزایش زیان در ماه‌های اخیر، از بازگشت مجدد مجتمع به مدار تولید با ظرفیت ۹۰ تن PVC در روز و برنامه‌ریزی برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ تا پایان سال خبر داد.
چرا پتروشیمی آبادان زیان‌ده شد؟ تشریح وضعیت عملیاتی و چشم‌انداز آینده
کد خبر : ۷۳۹۳۶

نبض نفت - شرکت پتروشیمی آبادان (شپترو) با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، ضمن شفاف‌سازی پیرامون عملکرد مالی و عملیاتی خود، به دلایل نوسانات تولید و برنامه‌های آتی برای خروج از زیان‌دهی پرداخت.

بر اساس این گزارش، واحدهای عملیاتی این شرکت تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۴ به‌صورت نیمه‌فعال بوده‌اند که این امر منجر به کاهش مقدار تولید نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۳، افت فروش و در نتیجه افزایش زیان عملیاتی شرکت شده است.

در خصوص خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت، این شرکت اعلام کرد: علی‌رغم توقف تولیدات از ۹ اسفندماه به دلیل شرایط حاکم در کشور، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان، مجتمع پتروشیمی آبادان از ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ با ظرفیت تولید روزانه ۹۰ تن محصول PVC در مدار قرار گرفت.

مدیریت پتروشیمی آبادان با اشاره به تمهیدات لازم برای تأمین حداکثری خوراک، تصریح کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت تولید PVC، واحد تولید «توتال بنزن» نیز در روزهای آینده عملیاتی خواهد شد. تداوم روند تولید، کلید اصلی کاهش زیان انباشته است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم تولید و بهبود قیمت فروش محصولات، این شرکت تا پایان سال جاری از شمول ماده ۱۴۱ خارج شده و به مدار سودآوری بازگردد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر
  • پربازدیدترین

  • پرطرفدارترین