خطوط یوتیلیتی و خوراک پتروشیمیهای پارس جنوبی بازسازی و راهاندازی شد

نبض نفت - عملیات آواربرداری، تعمیر، ساخت بخشهای لازم و بازسازی خطوط لوله آسیبدیده واحدهای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به پایان رسیده است.
بر اساس این گزارش، خطوط پایپینگ یوتیلیتی و خوراک که خارج از ناحیه پتروشیمیها دچار آسیب شده بودند، با همت مهندسان و تلاش متخصصان داخلی در کمتر از یک ماه آواربرداری، تعمیر، بازسازی و بهروزرسانی شده و اکنون آماده بهرهبرداری هستند.
هفدهم فروردینماه، در پی حمله آمریکا و اسرائیل برای دومین بار به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، به تعدادی از واحدهای تولیدی پتروشیمی آسیب وارد شد. پیش از آن نیز در اسفندماه ۱۴۰۴، تأسیسات گاز و پتروشیمی این منطقه مورد حمله قرار گرفته و آسیبهایی به آن وارد شده بود.
با تکمیل عملیات بازسازی و راهاندازی مجدد خطوط آسیبدیده، اکنون واحدهای پتروشیمی منطقه پارس جنوبی قادرند با ظرفیت تولید پیش از جنگ به فعالیت خود ادامه دهند.