/
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

بومی سازی ٨٠ درصدی تجهیزات در شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب

کد خبر : ۶۱۱۷۱

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه آیین انعقاد قراردادهای مهم این شرکت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مفتخریم که در روز سوم برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ساخت و تجهیزات صنعت نفت، چندین قرارداد مهم را برای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب منعقد کنیم.


 مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان داشت: از دیرباز تلاش های مضاعفی برای ساخت تجهیزات نفتی صورت گرفت به طوری که قریب به ٨٠ درصد تجهیزات در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بومی سازی شده است، بدون شک برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در بخش کارفرمایی می تواند منجر به فعالسازی شرکت های پیمانکاری و سازندگان کشور شود، البته این عزم و اراده در دولت سیزدهم شکل گرفت و با تلاش های مضاعف در سال گذشته، سهمی از خریدهای ۵ ساله این شرکت محقق شد.
 
دانشی افزود: انجام رایزنی های فنی و مذاکرات همه جانبه سبب شد تا تعدادی از قراردادها به این نمایشگاه برسد؛ مبلغ کل این قراردادها به ١/٢ همت می رسد و منجر به ایجاد بارقه امید در دل جامعه خواهد شد.
 
وی با اشاره به محتوای این قراردادها ادامه داد: برخی از این قراردادها مربوط به ساخت تجهیزات، ادوات و کالا هستند که مستمرأ صنعت نفت در بخش بالادستی به آن ها نیاز پیدا می کند؛ بخش دیگر آن مربوط به تولید بار اول است.
 
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: خرسندیم که سال گذشته یکی از پرفعالیت ترین سال های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از نظر جذب بودجه، فعالسازی نظام پیمانکاری و پرداخت به موقع تمامی مطالبات بود.
 
دانشی گفت: پرداخت تمامی مطالبات مناطق نفتخیز جنوب پس از چندین سال پی در پی برای نخستین بار رخ داد؛ این حرکت برای تزریق مالی مناسب به نظام پیمانکاری موثر خواهد بود.
 
وی در پایان اظهار کرد: این فعالیت ها گویای عمل به  فرمایشات مقام معظم رهبری است و سهم عمده ای از بیکاری را مرتفع خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر