/
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
به همت شرکت های مستقر در جنوب برگزار شد؛

اجتماع نفتی ها در سوگ خادم الرضا (ع) و همراهان شهیدش

کد خبر : ۶۱۳۷۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، آئین نکوداشت سید الشهدای خدمت و همراهان شهیدش روز سه‌شنبه ١ خردادماه 1403 به همت شرکت های نفتی مستقر در جنوب کشور و مرکز بسیج شهید تندگویان برگزار شد.


مدیران و رؤسای شرکت های نفتی، مسئولان شهری، بسیجیان و کارکنان شرکت های نفتی با حضور پرشور در این آیین به تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا پرداختند.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به همراه سایر مدیران، کارکنان و بسیجیان این شرکت همنوا با حاضران، نسبت به مقام شامخ شهدای خدوم کشور ادای احترام کردند.
 
علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن عرض تسلیت از طرف خانواده بزرگ صنعت نفت به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، آیت الله رئیسی را شخصیتی مجاهد، مخلص، الهی و در خط ولایت توصیف کرد.
 
وی ادامه راه این شهید خدوم را مهم‌ترین مسئله کنونی در حوزه حمکرانی آینده دولت تعبیر کرد.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هدف از برگزاری این آیین را گفتمان سازی برای تبیین خصوصیات، چارچوب های فکری و زیست سیاسی آیت الله رئیسی خواند.
 
در ادامه این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمد حاجتی از خطبای شهیر خوزستان ضمن عرض تسلیت واقعه ناگوار شهادت رئیس جمهور محبوب و همراهانش، برپایی این مراسم را آغاز حرکت جدید در استمرار خصوصیات کم نظیر شهید رئیسی در حاکمیت دانست.
 
وی مهمترین مسئله حال حاضر پس از این حادثه را روایت افکار و سلوک اجتماعی رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی خواند و گفت: ما براساس مبانی دینی معتقدیم که همه از خدائیم و به سوی او باز خواهیم گشت؛ در این واقعه ناگوار همه تسلیم مشیت الهی خواهیم بود و یقین داریم که با وجود رهبری آگاه هیچ خللی برای اداره کشور پیش نخواهد آمد.
 
مهمان ویژه این برنامه، میثم ظهوریان ابوترابی، نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل توسعه و تحول آستان قدس رضوی و از نزدیکان حضرت آیت الله رئیسی بود.
 
وی با ذکر خصوصیاتی از دوره مدیریتی حضرت آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی بر ساده زیستی، مردم داری، جهادی بودن و خستگی ناپذیری ایشان تأکید کردند.
 
ظهوریان تاکید کرد: حضرت آیت الله رئیسی در دوران مدیریتی خود بخش زیادی از املاک آستان قدس رضوی را برای بهره مندی عموم در اختیار محرومین قرار دادند، همچنین به منظور شفافیت در مناقصات، پروژه های کلان و قراردادهای آستان قدس سامانه ای را ایجاد کرد، افزون بر آن در برخورد با مفاسد اقتصادی و برخی عناصری که در مجموعه آستان قدس رضوی مناسبات ناصحیحی داشتند، قاطعیت جدی داشت.
 
نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: فساد ستیزی و حمایت از محرومان و مستضعفین سبب شد که حضرت آیت الله رئیسی در میان مردم از محبوبیت دو چندانی برخوردار شود.
 
مدیر کل توسعه و تحول آستان قدس رضوی با اشاره سرکشی حضرت آیت الله رئیسی از روستاها، حاشیه های محروم شهر مشهد و مناطقی که تا پیش از این مسئولان شهری نیز از بازدید آن امتناع می ورزیدند جزء برنامه های هفتگی حضرت آیت الله رئیسی بود.
 
ظهوریان راه اندازی پویش زیارت اولی ها در کشور ویژه کسانی که به دلیل فقر مادی امکان زیارت حرم مطهر رضوی را نداشتند از برکات مدیریت حضرت آیت الله رئیسی بود که براساس آن جمع کثیری از مستضعفان توفیق زیارت این حرم مطهر را پیدا کردند.
 
وی در ادامه، تبیین ویژگی های حضرت آیت الله رئیسی تا انتخابات ریاست جمهوری را مهمترین وظیفه اصحاب رسانه، فرهنگ و دستگاه های دولتی جهت حفظ فضای کنونی دانست تا بهترین فرد از نظر منش فکری و سیاسی به حضرت آیت الله رئیسی انتخاب شود.
 
نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان از مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت های نفتی مستقر در جنوب و مرکز بسیج شهید تندگویان به منظور برپایی این آیین تقدیر کرد.
 
شایان به ذکر است؛ قرائت قرآن، نوای سنج و دمام و مدیحه سرایی از بخش‌های دیگر این مراسم بود.
 
گفتنی است؛ این مراسم با همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت ملی حفاری ایران، مرکز بسیج شهید تندگویان، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت پخش و پالایش خوزستان و دانشگاه صنعت نفت در مسجد امیرالمومنین شهرک نفت برگزار شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر