/
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

نیروگاه خورشیدی حمایتی ۵ مگاواتی با مشارکت ۱۰۰۰ مددجوی بهزیستی استان یزد ساخته می شود

مدیر دفتر بازاربرق شرکت توزیع برق استان یزد گفت: سامانه های خورشیدی حمایتی 5 کیلوواتی با ظرفیت تجمیعی 5 مگاوات با مشارکت 1000 مددجوی تحت حمایت بهزیستی استان یزد با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان احداث خواهد شد.
کد خبر : ۶۱۴۰۷

محمد میرشمس در گفت و گو با خبرنگار ساتبا اظهار کرد: ساخت این نیروگاه در مدت سه تا 5 ماه به طول می انجامد و برق تولیدی این نیروگاه معادل تامین برق 2000 واحد مسکونی است.
وی افزود: ساتبا، برق تولیدی این نوع نیروگاه ها را با قیمت هر کیلووات ساعت 3000 تومان خریداری کرده و در نتیجه این امر ماهانه برای هر مددجوی مشارکت کننده در این طرح بر اساس نرخ اعلام شده از سوی ساتبا در قالب قراردادهای خرید تضمینی ۲۰ ساله، علاوه بر پرداخت اقساط تسهیلات، درآمد پایداری برای خانواده ها به همراه خواهد داشت.
میرشمس، بکارگیری دستورالعمل ابلاغی اجرایی ساتبا برای ساخت نیروگاه های تجمیعی در روند اجرای این پروژه را بسیار کمک کننده دانست و عنوان کرد: قرار است با همکاری شرکت توزیع برق یزد این نیروگاه در منطقه ای نام خضرآباد در شهرستان اشکذر ساخته شود.
وی با اشاره به نیروگاه های تجمیعی ساخته شده در از استان یزد، بیان کرد: اولین نیروگاه تجمیعی استان یزد 40 سامانه 5 کیلوواتی برای 40 مددجوی یک روستا در شهرستان ابرکوه بوده است. هم اینک علاوه بر این نیروگاه های تجمیعی طرح ساخت نیروگاه 1.2 مگاواتی با مشارکت مددجویان کمیته امداد در شهرستان ابرکوه در حال اجراست.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر