/
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
وزیر نفت در نشست هیئت دولت:

اقدام‌های دولت سیزدهم در صنعت نفت طی هیچ دوره‌ای نظیر نداشته است

وزیر نفت گفت: به گواه همه فعالان، نخبگان و کارگران صنعت نفت اقدام‌هایی که در دولت سیزدهم در صنعت نفت انجام شده در هیچ دوره‌ای نظیر نداشته است.
کد خبر : ۶۱۴۸۷

 نبض نفت -جواد اوجی امروز (چهارشنبه، نهم خرداد) در نشست هیئت دولت طی گزارشی از اقدام‌های وزارت نفت در دولت شهید رئیسی، با بیان اینکه به گواه همه فعالان، نخبگان و کارگران صنعت نفت اقدام‌هایی که در این دولت در صنعت نفت انجام شده در هیچ دوره‌ای نظیر نداشته است، گفت: در طی هفته‌های آینده ۲۳ طرح در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار افتتاح خواهد شد که همه آن‌ها از مطالبات و خواسته‌های رئیس‌جمهور شهید بود.
وی جمع‌آوری ۴ میلیون مترمکعب گازهای مشعل، افزایش ۳ میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، افزایش ۸ میلیون تنی ظرفیت مخازن نفت و بهره‌برداری از ۴۶۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی را از طرح‌های آماده افتتاح برشمرد و افزود: این‌ها طرح‌هایی است که با وجود اهمیت، در دولت‌های گذشته مغفول مانده بود.
وزیر نفت تصریح کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها افزون بر ثمرات متعدد و متنوع، با کاهش ۴ میلیون مترمکعبی گازهای مشعل و کاهش ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تردد روزانه تانکرهای انتقال فرآورده‌های نفتی در جاده‌های کشور، تأثیر قابل توجهی در اجرای قانون هوای پاک، مصرف گازوئیل و حوادث و تلفات جاده‌ای خواهد داشت.


 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر