/
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

سرمایه گذاران فاز نخست توسعه 3000 مگاواتی نیروگاه های بادی ایران بزودی مشخص می شوند

مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی های تجدیدپذیر ساتبا گفت: در فاز اول توسعه 3000 مگاواتی نیروگاه های بادی، ظرفیت 1750مگاوات در 30 ساختگاه در استان های سیستان بلوچستان، خراسان های رضوی و جنوبی در مرحله برگزاری مناقصه است که بازگشایی پاکات این مناقصه بزودی انجام می شود.
کد خبر : ۶۱۴۹۴

مهندس میترا غلامی در گفت و گو با خبرنگار ساتبا خاطرنشان کرد: برای آغاز اجرای فاز نخست 3000 مگاوات توسعه انرژی بادی، بزودی مناقصه عمومی برای مشخص شدن سرمایه گذاران متقاضی ساخت نیروگاه های بادی از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید به ظرفیت مجموع 1750 مگاوات در 30 ساختگاه با ظرفیت های ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ مگاوات در سه استان سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ساتبا برگزار می شود.
وی در تشریح جزییات ساختگاه های درنظر گرفته شده در استان های دارای پتانسیل ساخت نیروگاه های بادی اظهار کرد: برای استان سیستان و بلوچستان 10 ساختگاه در میل نادر و رامشار به ظرفیت مجموع ۶۵۰ مگاوات، در استان خراسان رضوی ۱۳ ساختگاه با مجموع ظرفیت ۶۵۰ مگاوات در خواف و بشیرآباد و در خراسان جنوبی ۷ ساختگاه با مجموع ظرفیت ۴۵۰ مگاوات در سربیشه و کرچ در نظر گرفته شده است.
دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو با بیان اینکه فرایند برگزاری مناقصه ساخت حدود 3000 مگاوات نیروگاه بادی در حال انجام است، عنوان کرد: نرخ پیشنهادی برای ساخت نیروگاه های بادی در مقایسه با بسیاری از کشورهای خارجی جذاب تر است و بزودی پاکت های مناقصه آن برای معرفی سرمایه گذاران برنده باز می شود.
به گزارش روابط عمومی ساتبا، با برنامه ریزی وزارت نیرو در دولت سیزدهم احداث ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان برنامه هفتم توسعه هدف گذاری شده که تولید برق از انرژی باد، سهم 3000 مگاواتی از برنامه توسعه را به خود اختصاص داده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر