/
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
معاون وزیر نیرو:

تمام مطالبات پیشین نیروگاه های تجدیدپذیر پرداخت شده است

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه پیش از این، نیروگاه های تجدید پذیر بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان بابت فروش برق از دولت طلب داشتند، اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی تمام مطالبات نیروگاه های تجدید پذیر قبلی پرداخت شده و به جز جرایم مربوط به بخش تاخیر، ساتبا هیچگونه بدهی به نیروگاه ها ندارد.
کد خبر : ۶۱۵۰۱

به گزارش نبض نفت به نقل از  ساتبا، دکتر محمود کمانی خاطرنشان کرد: مبلغی به ارزش 2500 میلیارد تومان در سال 1401 از محل بودجه سال 1400 پرداخت شد و اخیرا 3000 میلیارد تومان از مطالبات شرکت های فعال در حوزه صنعت تجدیدپذیر با بودجه سال 1401 پرداخت شده است.
رئیس سازمان ساتبا با تاکید بر اینکه با کمک بخش خصوصی تمام مطالبات نیروگاه های تجدید پذیر قبلی پرداخت شده و به جز جرایم مربوط به بخش تاخیر، ساتبا هیچگونه بدهی به نیروگاه ها ندارد. وی در کنفرانسی که به همت انجمن انرژی های تجدیدپذیر و اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، از افزایش 40 درصدی ظرفیت ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه های در حال بهره برداری، 1195 مگاوات و نیروگاه های بسیاری در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: تصویب هدف گذاری برای ساخت 30 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر به دستور شهید رییسی در شورای عالی انرژی شکل گرفت و مصوبات و مجوزهای شکل گرفته در سه سال اخیر نشان دهنده جدیت و عزم دولت سیزدهم برای رفع موانع و توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران بوده است.
کمانی با بیان اینکه تاکنون به ظرفیت 12 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف ساخت 30 هزار مگاوات در یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر