/
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

گازرسانی به عمق محرومیت/ تمرکز دولت سیزدهم به تکمیل پروژه‌های سیستان و بلوچستان

گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان از حوزه‌هایی است که دولت سیزدهم به‌طور ویژه روی آن تمرکز کرد و دستاوردهای قابل قبولی در پی داشت.
کد خبر : ۶۱۵۱۳

 نبض نفت -  یکی از حوزه‌هایی که دولت سیزدهم به‌طور ویژه در استان سیستان و بلوچستان به آن توجه کرد و دستاوردهای قابل قبولی در پی داشت، موضوع گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوده است.
۱۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ تزریق گاز به خط انتقال زاهدان به زابل تا ایستگاه ورودی حوزه سیستان (شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان) و آزمون نهایی شبکه داخلی انجام شد و در ادامه به سرعت عملیات گازکشی در منطقه سیستان در شهرهای زابل، زهک، ادیمی، دوست‌محمد و محمدآباد تکمیل شد و گاز به سیستان رسید.
شهر زابل، نخستین شهر بهره‌مند از گاز طبیعی در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان بود که برای تحقق این موضوع، ۵۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع از سوی شرکت گاز استان گیلان اجرا شد و بیش از ۴۰۰ کیلومتر از شبکه یادشده به شبکه گاز متصل است.
تاکنون بیش از ۲ هزار خانوار شهری در زابل مشترک گاز طبیعی شده‌اند و علمک‌های مورد نیاز شهر زابل نصب شده است. هفته دولت پارسال نیز ۲۲ پروژه گازرسانی در این استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد که در این ایام پنج شهر اسماعیل‌آباد، علی‌اکبر، زهک و محمدآباد، ۱۲۷ روستای شهرستان خاش و پنج واحد صنعتی شامل نیروگاه چابهار، کارخانه‌های بافت بلوچ ایرانشهر، فولاد پارس سیستان و قیر زاهدان و مجتمع نظامی سلمان زاهدان گازرسانی شدند.
رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه امسال بیش از هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۵۰ درصد آن در استان سیستان و بلوچستان است، اعلام کرد گاز طبیعی به شهر زابل رسیده است.
حبیب‌الله دهمرده، نماینده وقت سیستان در مجلس شورای اسلامی مرداد ۱۴۰۲ با حضور در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، ضمن ارزیابی تازه‌ترین وضع پروژه‌های گازرسانی در منطقه سیستان، گفت: گازرسانی به منطقه سیستان، تحقق وعده صادقه‌ای بود که در دولت سیزدهم رخ داد و امید است این موضوع افزون بر رفع مشکل تأمین سوخت مردمان این دیار، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال نیز باشد.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر