/
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
با راه‌اندازی ۳ واحد توربوکمپرسور

ایستگاه تقویت فشار گاز برادران شهید هلیسائی آماده بهره‌برداری رسمی شد

شرکت مهندسی و توسعه گاز با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز سومین واحد توربوکمپرسور در ایستگاه تقویت فشار گاز برادران شهید هلیسائی (دوراهان)، این ایستگاه را عملیاتی کرد تا زنجیره خط لوله دهم سراسری گاز کامل شود.
کد خبر : ۶۱۵۳۸

 نبض نفت -  سام سرانی‌اصل، سرپرست طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با اشاره به موفقیت‌های اخیر در راه‌اندازی متوالی توربوکمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار گاز برادران شهید هلیسائی (دوراهان)، از آمادگی برای بهره‌برداری رسمی این ایستگاه خبر داد و گفت: چهار دستگاه توربوکمپرسور که ساخت شرکت مپنا هستند، در ایستگاه شهید هلیسائی (دوراهان) با آرایش ۳+۱ نصب شده است که تاکنون ۳ واحد از این توربوکمپرسورها پس از موفقیت در آزمون ۷۲ ساعته عملیاتی شدند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این ایستگاه با مشارکت همه‌جانبه کارفرما، بهره‌بردار و تیم مپنا انجام شده است، تصریح کرد: در آزمونی ۷۲ساعته، همه استانداردها و موارد PSSR (ایمنی پیش از راه‌اندازی)، با دقت حداکثری بررسی شد و اکنون مراحل تحویل و تحول ایستگاه به بهره‌بردار در حال اجراست.
سرپرست طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: ایستگاه تقویت فشار گاز برادران شهید هلیسائی (دوراهان) به لحاظ جغرافیایی از سخت‌ترین پروژه‌های ایستگاهی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است، زیرا در دامنه کوه و شیب تند قرار دارد و به‌صورت پله‌ای اجرا شده است. این تأسیسات روی خط لوله دهم سراسری گاز و در استان چهارمحال‌وبختیاری واقع شده است که با ظرفیت روزانه ۹۰ میلیون مترمکعب گاز و توان ۱۰۰ مگاوات، تأثیر قابل توجهی در تقویت شبکه سراسری گاز دارد.
سرانی‌اصل با اشاره به اینکه ایستگاه‌های نورآباد و پل‌کله نیز پیش‌تر از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران روی خط لوله دهم سراسری گاز احداث شده بودند، گفت: اکنون با راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز برادران شهید هلیسائی (دوراهان)، زنجیره خط لوله دهم سراسری گاز کامل شد.
به‌گفته وی، تجهیزات پیچیده و دارای فناوری بالای این ایستگاه، به‌ویژه سیستم کنترل آن ایرانی است و با تکیه بر توان مهندسان مستعد داخلی ساخته، نصب و راه‌اندازی شده است.

 

 

منبع :شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر