/
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
تشریح آخرین وضعیت تعمیرات اساسی سکوی سلمان؛

تعمیرات اساسی بزرگترین سکوی نفتی خلیج‌فارس با جدیت ادامه دارد

رئیس برنامه‌ریزی و هماهنگی تعمیرات مدیریت امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران، آخرین وضعیت تعمیرات اساسی سکوی سلمان در آب‌های خلیج‌فارس را تشریح کرد.
کد خبر : ۶۱۵۵۲

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، حامد بهرام‌نیا گفت: با توجه به ضرورت‌های عملیاتی و به منظور جلوگیری از وقوع توقف طولانی‌مدت تولید نفت، پروژه تعمیرات اساسی سکوی سلمان، از ۳۰ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.
وی گفت: از اقدامات انجام شده تاکنون می‌توان به ترمیم ترک خط لوله هدر ترمیم، تعویض خط ۶ اینچ sump، انجام پروژه کاهش flow بر روی خط لوله گاز سکو با گرفتن یک انشعاب بر روی آن که امکان No Flaring را برای سکو میسر خواهد نمود، همچنین تعویض خط لوله ۱۰ اینچ گاز gas lift سکوی SKA به سلمان برای جلوگیری از خاموشی برنامه‌ریزی نشده اشاره کرد.
به گفته وی، برای انجام این بخش از کار مجوز یک ماه خاموشی سکو از شرکت ملی نفت ایران دریافت شده که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران این عملیات یک هفته زودتر از برنامه به پایان خواهد رسید.
بهرام‌نیا با بیان اینکه برای انجام تعمیرات اساسی، تدارکات مورد نیاز از نظر لوازم، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، اولویت اصلی است، گفت: از طرفی در شرایط دریا، فصل انجام کار بسیار مهم است، چرا که در ماه‌های تیر و مرداد با توجه به رطوبت و گرمای شدید انجام کار به‌ویژه جوشکاری بسیار دشوار و با راندمان نزدیک به صفر انجام می‌شود، از سوی دیگر در پاییز و زمستان نیز به دلیل وضعیت خرابی و تلاطم دریا امکان پشتیبانی مستمر از عملیات از لحاظ تدارکات دشوارتر شده و ریسک طولانی شدن بدون برنامه عملیات را دربر خواهد داشت بنابراین بهترین زمان برای انجام این پروژه اردیبهشت و خرداد درنظر گرفته شد.
رئیس برنامه‌ریزی و هماهنگی تعمیرات مدیریت امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران، در پایان با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و مدیران شرکت، ابراز امیدواری کرد این پروژه به سرعت به نتیجه رسیده و روند تولید از میدان مشترک سلمان از سر گرفته شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر