/
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

درآمد نفت و گاز روسیه ۴۱درصد افزایش یافت

داده‌های وزارت اقتصاد روسیه نشان داد درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز این کشور در نیمه نخست امسال ۴۱درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۶۲۰۶۳
درآمد نفت و گاز روسیه ۴۱درصد افزایش یافت

به گزارش نبض نفت به  نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های وزارت اقتصاد روسیه نشان داد به‌دلیل رشد قیمت‌های نفت و کاهش ارزش روبل، درآمد حاصل از فروش نفت و گاز این کشور برای بودجه فدرال در نیمه نخست سال جاری با ۴۱درصد افزایش به ۵ تریلیون و ۶۹۸ میلیارد روبل (۶۵ میلیارد و ۱۲ میلیون دلار) رسید.
درآمدهای نفت و گاز مهم‌ترین منبع پول نقد برای روسیه به‌شمار می‌رود که حدود یک‌سوم تا نیمی از کل بودجه فدرال در دهه گذشته را به خود اختصاص می‌دهد.
درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین، غرب را بر آن داشت تا با هدف محدود کردن درآمد نفت و گاز روسیه، تحریم‌های متعددی را علیه مسکو اعمال کند.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام اورال روسیه در نیمه نخست سال جاری به‌طور میانگین ​​۶۹ دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه بود که بالاتر از سقف قیمتی ۶۰ دلاری تعیین‌شده از سوی کشورهای غربی است و نسبت به قیمت ۵۲ دلار و ۵۰ سنتی در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.
در همین حال، هر دلار آمریکا از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ میلادی با ۹۰.۸ روبل روسیه معامله می‌شد.
درآمد نفت و گاز روسیه نسبت به درآمد ۷۹۴ میلیارد روبلی این کشور در ماه مه و در مقایسه با پیش‌بینی ۸۱۴ میلیارد روبل رویترز کاهش یافته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر