/
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

انتقال فناوری تولید ۴ گروه کاتالیست‌های صنایع نفت با مشارکت دانش‌بنیان‌های داخلی

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از انتقال فناوری تولید چهار گروه کاتالیست‌های صنعت نفت با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و یک شرکت روس خبر داد.
کد خبر : ۶۲۱۲۲

نبض نفت - رضا کاظم‌نژاد در همایش «انتقال فناوری و بومی‌سازی کاتالیست‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی و گاز» که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیر) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، و جمعی از نمایندگان شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت کاتالیست، در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان پرواز اردیبهشت گفت: همایش و توافق‌های امروز در زمینه بومی‌سازی و انتقال فناوری، حاصل تلاش‌ها و موفقیت‌های رئیس‌جمهوری در زمینه دیپلماسی انرژی بوده است.
وی با اشاره به اینکه مذاکرات برای بومی‌سازی و انتقال فناوری چهار گروه کاتالیست ایزومریزاسیون، کاتالیست هیدروترتینگ، کاتالیست سوپرکلاس با مشارکت یک شرکت روسی و یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی انجام شده است، ‌ افزود: در قالب این تفاهم‌نامه، انتقال فناوری این چهار مجموعه کاتالیست در فاز نخست محقق خواهد شد و در فاز دوم نیز وارد مرحله تولید خواهیم شد.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: در این توافق‌نامه سهم شرکت روس و سهم شرکت ایرانی هر دو ۵۰درصد است.
به گزارش شانا، همایش «انتقال فناوری و بومی‌سازی کاتالیست‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی و گاز» با هدف انتقال فناوری، بومی‌سازی و تولید کاتالیست‌های موردنیاز صنایع نفتی صبح امروز در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد.
هدف از برگزاری این همایش که با مشارکت و حضور نمایندگان معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی، دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، شرکت ملی پتروشیمی و گاز ایران، دانشگاه‌های برتر ایران در حوزه مهندسی شیمی، پارک علم و فناوری صنعت نفت، مؤسسه بین‌المللی مطالعات انرژی و شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده کاتالیست ایرانی برگزار شد، انتقال فناوری، بومی‌سازی و سرمایه‌گذاری در تولید کاتالیست با همکاری یک شرکت روس است.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر