/
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
وزیر نفت:

افزایش تولید نفت توان اقتصادی و منابع ارزی دولت را افزایش می‌دهد

وزیر نفت گفت: هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت، سالانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور به همراه دارد، از این رو هر اندازه که تولید نفت و ظرفیت پالایشی کشور افزایش یابد به تبع آن توان اقتصادی و منابع ارزی دولت هم بیشتر می‌شود.
کد خبر : ۶۲۱۳۴

نبض نفت -جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۰ تیر) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تکیه به توان متخصصان داخلی تحولات شگرفی را در صنعت نفت رقم زده است، اظهار کرد: هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، سالانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور به‌همراه دارد، بنابراین معتقدم ریل‌گذاری‌هایی انجام‌شده در صنعت نفت باید مستمر باشد. خوشبختانه در وزارت نفت بیش از ده‌ها هزار کارشناس زبده و نخبه وجود دارد که از توان آنها استفاده می‌شود.
وی یکی از راهکارهای مطلوب برای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را افزایش تولید نفت دانست و افزود: ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هر چه بتوانیم تولید نفت و ظرفیت پالایشگاهی را افزایش دهیم، درآمدهای ارزی قابل توجهی به دولت می‌رسد که توان اقتصادی دولت و منابع ارزی کشور را افزایش خواهد داد.
وزیر نفت با اشاره به سفرهای بین‌شهری در تابستان و تمهیدهایی که این وزاتخانه برای ذخایر بنزین اندیشیده است، گفت: برای موضوع بنزین روش‌های غیرقیمتی پیش گرفتیم و مصرف بنزین را مدیریت کردیم.


 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر