/
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

برگزاری آزمون استخدامی تا به‌کارگیری نخبگان و تعیین تکلیف ۱۰ هزار پرونده معطل کارکنان

مدیرکل آموزش و برنامه‌ریزی سرمایه انسانی و تحول اداری وزارت نفت، با اشاره به جزئیات عملکرد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، گفت: در سه سال اخیر تلاش کردیم در مسیر بهبود وضع نیروی انسانی وزارت نفت گام برداریم.
کد خبر : ۶۲۷۱۲

نبض نفت-علی ستوده با بیان اینکه در سه سال اخیر اقدام‌های مهمی مانند اخذ مجوز استخدام و برگزاری آزمون استخدام رسمی پس از وقفه ۸ساله انجام شده است، تصریح کرد: در مدت یادشده پیگیری سفرهای استانی متعدد و بازدیدهای میدانی برای ارتباط با بدنه عملیات و کارکنان خدوم صنعت نفت در معیت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و دیگر مدیران ارشد حوزه سرمایه انسانی به‌منظور بررسی و احصای چالش‌ها برای طرح و تصمیم‌گیری یا تصمیم‌سازی در شورای مدیران توسعه منابع انسانی انجام شده است.
وی افزود: استخدام فارغ‌التحصیلان دوره «الف» دانشگاه صنعت نفت، عملیاتی‌کردن قوانین ابلاغی بالادستی در حوزه استخدام، تبدیل وضعیت کارکنان غیررسمی ایثارگر، برقراری مجدد امریه طرح نظام و نخبه وظیفه پس از حدود یک سال‌ونیم وقفه و ابطال سهمیه‌های وزارت نفت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، جذب و به‌کارگیری نخبگان معرفی‌شده از سوی سازمان اداری و استخدامی و بنیاد ملی نخبگان و تعیین‌تکلیف بیش از ۱۰ هزار پرونده بررسی سوابق و تعدیل مدارک کارکنان رسمی، از دیگر فعالیت‌های بارز انجام‌شده در حوزه منابع انسانی وزرات نفت در سه سال اخیر بوده است.
مدیرکل آموزش و برنامه‌ریزی سرمایه انسانی و تحول اداری وزارت نفت همچنین بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری، ایجاد و توسعه سامانه‌های منابع انسانی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره تدوین و عملیاتی‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای، پژوهشی و آموزشی و... را تنها بخش کوچکی از تلاش‌های مجدانه مجموعه مدیریت، مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و همکاری فعالانه مدیریت‌های توسعه منابع انسانی شرکت‌های اصلی به‌منظور بهبود وضعیت نیروی انسانی سازمان دانست.
ستوده بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش شد تشریح جزئیات عملکرد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از طریق سایت این معاونت و شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) به‌عنوان منبع موثق قابل دسترس برای همه مخاطبان و همکاران ارزشمند صنعت نفت انجام شود.
وی در پایان با اشاره به انتشار بعضی مطالب خلاف واقع در شبکه‌های اجتماعی، ضمن تکذیب این موضوع‌ها گفت: اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت فعالیت‌ خود را در مسیر حرفه‌ سازمانی و چهارچوب قوانین و مقررات استخدامی، قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و اسناد بالادستی تنظیم می‌کند.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر